Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Patronaty
  4. >
  5. Transport Week 2023, czyli kiedy, gdzie i dlaczego warto tam być?

Transport Week 2023, czyli kiedy, gdzie i dlaczego warto tam być?

Morska energetyka wiatrowa, cyberbezpieczeństwo w portach, inwestowanie w portach europejskich, zasilanie elektryczne statków z lądu (OPS) i definiowanie odpowiedzialności klimatycznej – to niektóre tematy zbliżającej się 12. edycji międzynarodowej konferencji Transport Week.
TW & BPFC baner

Wydarzenie organizowane przez firmę Actia Forum odbędzie się w dniach 14-15 marca 2023 r. w Gdyni. W tym roku nowością będzie początek cyklu Baltic Ports for Climate Conference, organizowanego we współpracy z Baltic Ports Organization.

Jak zwykle dyskusje i prezentacje obejmą szeroki wachlarz tematów, od aktualnej sytuacji geopolitycznej i jej wpływu na sektor transportowy, poprzez dogłębną analizę rynku, po prezentacje najciekawszych projektów infrastrukturalnych w portach i terminalach.

Transport Week 2023 wiąże się także z premierą konferencji Baltic Ports for Climate, organizowanej we współpracy z Baltic Ports Organization zrzeszającej już 49 członków reprezentujących najbardziej znaczące porty i interesariuszy w regionie Morza Bałtyckiego (Baltic Sea Region – BSR). Wydarzenie pozwoli zorientować się uczestnikom w temacie postępu zmian klimatu w BSR, a także zwrócić uwagę na ostatnie projekty związane z klimatem, zainicjowane przez porty bałtyckie.

Ogólny zarys i kluczowe punkty wydarzenia

Geopolityka jest obecnie jednym z najczęściej poruszanych tematów i prawdopodobnie pozostanie jednym z nich w najbliższej przyszłości. Dlatego przyjrzymy się z bliska, jak te zmiany wpływają na główne trendy determinujące sektor transportowy w Europie Środkowo-Wschodniej. Wspólnie z naszym wieloletnim partnerem, magazynem „Namiary na Morze i Handel”, postaramy się również znaleźć powiązania między geopolityką a cyberbezpieczeństwem, związanymi z tym zagrożeniami i stanem gotowości europejskiego sektora transportowego.

Transport Week od dłuższego czasu i nie bez powodu jest kojarzony z branżą transportu morskiego. Nasi eksperci-paneliści omówią, jak porty morskie w regionie Morza Bałtyckiego wypadają w porównaniu z ich odpowiednikami z innych regionów Europy w oparciu o obroty, rozwój nowych tras towarowych i możliwe zmiany na szlakach handlowych.

Jeśli chodzi o inwestycje w regionie Morza Bałtyckiego, to dzieje się bardzo dużo w tym względzie, dlatego na naszym branżowym spotkaniu porozmawiamy szerzej o ambitnych, złożonych projektach infrastrukturalnych i uzasadnieniu ich realizacji. Kwota chińskiego kapitału napływającego do europejskich portów i terminali to kolejny kluczowy punkt dyskusji, którą przeprowadzimy w marcu 2023 r., analizując potencjalne ryzyka, które mogłyby umknąć naszej uwadze.

Zwieńczeniem pierwszego dnia będzie rozwój sektora morskiej energetyki wiatrowej. Jak to wpisuje się w politykę bezpieczeństwa energetycznego UE, edukowanie i przyciąganie niezbędnej siły roboczej oraz pułapki, których należy unikać przy planowaniu morskich projektów wiatrowych w oparciu o doświadczenia ekspertów z Danii, Niemiec i Wielkiej Brytanii – omówimy wszystkie te kwestie.

Klimat i cyberbezpieczeństwo

Jak już wspomnieliśmy, w nadchodzącej edycji Transport Week nie zabraknie współpracy zarówno z nowymi, jak i znajomymi partnerami. Po raz kolejny łączymy siły z dwutygodnikiem „Namiary na Morze i Handel”, którego przedstawiciele szerzej omówią kwestię cyberbezpieczeństwa w transporcie i logistyce podczas pierwszego dnia wydarzenia. Z kolei drugiego dnia razem z Baltic Ports Organization po raz pierwszy zaprezentujemy ich nowy cykl konferencji pod nazwą Baltic Ports for Climate. Niedługo opowiemy więcej o obu wydarzeniach.

Wszystkie ścieżki prowadzą do Gdyni

Śmiało można powiedzieć, że Miasto Gdynia stało się siedzibą konferencji Transport Week. Nie sposób wyobrazić sobie, żeby miała się odbywać w innym miejscu. Poślubione morzu od pierwszych dni swojego istnienia, miasto jest idealnym tłem do dyskusji na tematy kształtujące oblicze branży transportowej w regionie i poza nim.

Rejestracja jest już otwarta, więc zachęcamy, by już się zapisywać, a także być na bieżąco z informacjami udostępnianymi na stronie wydarzenia, w wysyłanym przez nas newsletterze i na naszym kanale LinkedIn.

Sea you in Gdynia!

Więcej informacji: strona konferencji i Actia Forum na LinkedInie

Przychody z aukcji uprawnień do emisji nie muszą wcale być wydawane na cele klimatyczne, polskie ciepłownictwo dostanie dodatkowe uprawnienia, ale do dostęp do nich nie będzie łatwy - czytamy pełny tekst nowej Dyrektywy ETS
co2 unia europejska
Rynek energii rozwija:
Partner działu Klimat:
Rynek energii rozwija:
Pod względem produkcji płytek ceramicznych ustępujemy w Europie tylko Hiszpanii i Włochom, a polska ceramika użytkowa jest ceniona na świecie wśród miłośników porcelany. Kryzys energetyczny może jednak mocno zachwiać pozycją tej branży.
Ceramika piec fot. Depositphotos
Dla producentów ceramiki ceny gazu to kwestia być, albo nie być. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Depositphotos
Technologie wspiera: