Menu
Patronat honorowy Patronage

Fotowoltaika – certyfikat certyfikatowi nierówny

Materiał Partnera
Na rynku fotowoltaiki funkcjonują setki firm z całego świata, które produkują panele i falowniki. Co wybrać? Specjaliści kierują się nagrodami dla producentów, rankingami i certyfikatami. Największą renomę ma nagroda Top Brand PV międzynarodowego instytutu badawczego EUPD Research, której wyniki poprzedzone są kompleksowymi badaniami wśród instalatorów fotowoltaiki na światowych rynkach.

Według badań przeprowadzonych wśród konsumentów końcowych prawie 90 proc. z nich chce, aby informacje umieszczane przez producentów były sprawdzane i potwierdzane. Dlatego istnieje wiele instytucji, które świadczą tego typu usługi. Niektóre swoim zasięgiem obejmują określoną branżę, inne wiele produktów przemysłowych i usług.

Podstawa to TÜV

Podstawowym certyfikatem obowiązującym w różnych branżach jest certyfikat TÜV (skrót od Technischer Überwachungsverein). Jest to związek inspekcji technicznej, który w Niemczech zajmuje się kontrolowaniem produktów pod kątem bezpieczeństwa. Powstał pod koniec XIX wieku, czyli w czasach rewolucji przemysłowej. Jego początkiem ma być wydarzenie z 1865 r. kiedy w Mannheim doszło do wybuchu bojlera parowego w jednym z browarów. Grupa inżynierów postanowiła wówczas zająć się kontrolą bezpieczeństwa bojlerów.

Po przejściu rygorystycznych testów producent otrzymuje certyfikat TÜV świadczący o spełnianiu minimalnych wymagań niemieckiej ustawy o bezpieczeństwie sprzętu. Nie jest ona wyznacznikiem, jak bezpieczne jest dane urządzenie, ale potwierdza, że zostało ono skontrolowane i nie wykryto nic niepokojącego.

TÜV zajmuje się certyfikacją produktów z wielu różnych kategorii, także związanych z fotowoltaiką. – Bardzo dbamy o to, żeby produkty oferowane przez AS Energy posiadały certyfikaty TÜV. Posiadają  je np. panele Luxor Solar, Jinko Solar, Austa czy Sharp – wyjaśnia Katarzyna Śliwińska, kierownik działu marketingu i reklamy AS Energy

Ranking producentów paneli fotowoltaicznych

Najczęściej cytowanym w Polsce źródłem wiedzy o producentach paneli fotowoltaicznych jest ranking Tier 1, choć nie jest to ranking najważniejszy dla branży PV. Dotyczy on głównie sytuacji finansowej producenta, tymczasem dla instalatorów i klientów ważniejsze są wysokie parametry techniczne, jakość, czy niezawodność.  Co kwartał ukazuje się w formie aktualizowanego raportu „Bloomberg New Energy Finance” (BNEF).  

Fotowoltaika – As Energy

Bloomberg jest znaną na świecie korporacją, liderem w zakresie danych biznesowych i finansowych, wiadomości i analiz. „Wykorzystując potęgę technologii, łączymy decydentów z całego świata z dokładnymi informacjami na temat rynków finansowych – i pomagamy im podejmować szybsze, mądrzejsze decyzje.” – pisze o sobie Bloomberg.

Temu celowi ma też służyć ranking Tier 1. Aby znaleźć się w tym zestawieniu, producent musi spełnić szereg warunków:

– firma musi istnieć co najmniej pięć lat na rynku PV

– trzeba wykazać się realizacją sześciu projektów o łącznej mocy 1,5 MW w ciągu dwóch lat od złożenia wniosku

– należy posiadać własną markę i potencjał produkcyjny

– producent musi posiadać certyfikaty najważniejszych instytutów na świecie, np. TÜV, Kiwa, Eurotest czy Albarubens

– trzeba wykazać się płynnością finansową: brakiem zadłużenia, producent nie może być też w trakcie procesu upadłościowego. Wypłacalność finansowa musi zostać potwierdzona przez sześć banków.

– W rankingu cyklicznie pojawiają się firmy współpracujące z AS Energy: Jinko Solar i Sharp. Jednak kluczową kwestią w Tier 1 jest sytuacja finansowa firmy, ponieważ ranking stawia duży nacisk na dane otrzymywane z sektora bankowości. Dlatego warto też sięgnąć po dane z innych źródeł, które uwzględniają także inne parametry – dodaje Katarzyna Śliwińska z AS Energy.

Nagroda od ekspertów

Chyba najbardziej prestiżową nagrodą w świecie fotowoltaiki jest Top Brand PV przyznawane przez międzynarodowy instytut badawczy EUPD Research. Jej rangę gwarantuje narzędzie badawcze – jest weryfikowana przez montażystów, którzy doskonale się znają na instalacjach PV i wiedzą, na co zwracać szczególną uwagę. Dlatego wybór produktu nagrodzonego Top Brand PV jest gwarancją najwyższej jakości i bezpieczeństwa.

Od momentu powstania w 2000 roku, EUPD Research opracował innowacyjne i zintegrowane rozwiązania dla firm nastawionych na zrównoważony rozwój. Jego obszary specjalizacji to sektory technologiczne, takie jak fotowoltaika, magazynowanie energii, pompy ciepła i mobilność elektryczna, ale także sektor zdrowia przedsiębiorstw.

Każdego roku firma przeprowadza niezależną analizę świadomości marki różnych produktów w ramach swojego badania Global PV InstallerMonitor. W wyniku kompleksowego badania wśród instalatorów fotowoltaiki na światowych rynkach, najlepiej oceniane marki otrzymują nagrodę Top Brand PV. Jest ona przyznawana od 2010 roku i obejmuje różne produkty i obszary biznesowe: moduły PV, falowniki, technologię magazynowania i sprzedaży hurtowej. Mocną stroną tych badań jest to, że opierają się na bezpośrednich kontaktach z ekspertami – firmami zajmującymi się instalacjami fotowoltaicznymi.

Aż trzy firmy, z którymi współpracujemy mogą pochwalić się nagrodą EUDP – to Luxor Solar, Jinko Solar i Solis. W przypadku branży fotowoltaicznej, gdzie istnieje duża konkurencja wśród producentów, to ważna informacja, czy produkt posiada certyfikaty np. TÜV, znajduje się w rankingu Tier 1 i ewentualnie posiada nagrodę EUPD Research. Szczególnie w przypadku firm takich jak nasza, nastawionych na długoletnią współpracę z sektorem B2B: instalatorami fotowoltaiki, sklepami i hurtowniami, projektantami, czy firmami, które chcą zamontować u siebie instalację PV. Dlatego oferujemy produkty tylko renomowanych firm. Panele fotowoltaiczne dostarczają firmy Luxor Solar, Jinko Solar, Sharp i Ningbo Austa Solar. Falowniki pochodzą z Solis, konstrukcje dachowe produkuje firma K2 a naziemne Tree System. Dla odbiorcy ważne też jest, że te produkty są stale dostępne w naszych magazynach, nawet te bardzo ostatnio poszukiwane firmy Luxor Solar w wersjach LX-455M, czy FullBlack LX-400M. Nasi specjaliści zawsze służą też doradztwem technicznym i produktowym – dodaje Katarzyna Śliwińska z AS Energy.

#####

Informacje o AS Energy:

AS Energy to marka działająca na rynku odnawialnych źródeł energii, która oferuje wszystkie potrzebne elementy do montażu instalacji fotowoltaicznej na dachu lub gruncie. Dzięki współpracy ze światowymi liderami sektora energetyki słonecznej (K2, Jinko Solar, Ningbo Austa Solar, Luxor Solar, Solis, Sharp, Tree System, Kaisai) proponuje szeroki wybór komponentów najwyższej jakości. Oferta produktowa skierowana jest do klientów biznesowych: instalatorów, firm wykonawczych, biur projektowych, sklepów oraz hurtowni solarnych.

Więcej informacji na stronie: www.asenergy.pl

Technologie wspiera:
Fotowoltaikę wspiera:

Partnerzy portalu

Rynek energii wspiera:

Partnerzy portalu

Tydzień Energetyka: Z Indii płynie diesel z rosyjskiej ropy; Gazprom zakręca kurek Holandii i Danii, Kiedy popłynie prąd z Ukrainy; Chrust zamiast węgla
fot. PKN Orlen

Partnerzy portalu

Pokonanie trasy z Amsterdamu do Warszawy elektrycznym BMW i4 M50 zajęło nam nieco ponad 12 godzin. Tylko w Polsce trzeba było zwolnić przez brak stacji ładowania. Podróż kosztowała połowę tego co autem spalinowym. Po powrocie zapytałem mojego drugiego kierowcę, właściciela Tesli Model 3 LR, czy zamieniłby ją na BMW i4.
Technologie wspiera:

Partnerzy portalu

Technologie wspiera:
Fotowoltaikę wspiera:
Zielone technologie rozwijają:

Partnerzy portalu

Partnerzy portalu