Warszawa, 04.04.2019 (ISBnews) – Ursus Bus będzie posiadał 56,14-69,46% udziału w zysku z wynagrodzenia od nabywców pojazdów bezemisyjnych w fazie wdrożeniowej, wynika z komunikatu Ursus w restrukturyzacji.
"Odbyło się w siedzibie NCBiR spotkanie przygotowawcze przed zawarciem umowy w ramach postępowania na opracowanie i dostawę typoszeregu innowacyjnych pojazdów bezemisyjnego transportu publicznego. […] ustalony podział prac w ramach konsorcjum Ursus Bus:
Faza Badawczo-Rozwojowa (podzielona na 3 etapy): budżet przeznaczony na realizację fazy badawczo-rozwojowej dla Konsorcjum Ursus Bus wynosi 22 350 000 zł netto:
Etap 1 – opracowanie dokumentacji pojazdu 12 m:
Wynagrodzenie Ursus Bus za opracowanie założeń konstrukcyjnych autobusu 12m w ramach Etapu 1 wynosi 38,40%
Ursus Bus nie uczestniczy w tym etapie.
Etap 2 – opracowanie prototypu pojazdu 12 m:
Wynagrodzenie Ursus Bus za budowę prototypu autobusu 12m wynosi w tym etapie 58,86%
Wynagrodzenie Ursus Bus wykonanie szkieletu pojazdu 12m wynosi w tym etapie 2,3%
Etap 3 – opracowanie typoszeregu prototypów pojazdów 10m, 12m i 18m:
Wynagrodzenie Ursus Bus za opracowanie założeń konstrukcyjnych autobusu 10m i 18m w ramach Etapu 3 wynosi 79,02%
Wynagrodzenie Ursus Bus za wykonanie szkieletów pojazdów 10m i 18m wynosi w tym etapie 3,49%
Faza Wdrożeniowa: budżet przeznaczony na realizację fazy wdrożeniowej dla Konsorcjum Ursus Bus zaplanowano na 2 514 200 000,00 zł netto.
W ramach tego etapu Ursus Bus produkuje pojazdy 10, 12 i 18m, zaś Ursus dostarcza szkielety do ww pojazdów.
Strony przyjęły następujący podział zysku z wynagrodzenia od nabywców pojazdów, tj.:
Ursus Bus za każdy pojazd 10m – 56,14%
Ursus Bus za każdy pojazd 12m – 60,5%
Ursus Bus za każdy pojazd 18m – 69,46%
Ursus Bus za wyposażenie dodatkowe – 100%
Ursus Bus każdy pojazd 10m, 12m i 18m – 5%" – podano w komunikacie.
Ursus specjalizuje się w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń przeznaczonych dla rolnictwa. Jest notowany na GPW od 2008 r.
(ISBnews)