nbsp;Komisja Europejska (KE) nieznacznie obniżyła ostateczne cła wyrównawcze na import pojazdów elektrycznych (BEV) z Chin w porównaniu do pierwotnej propozycji, podała Komisja. Obniżyła także stawkę dla Tesli jako eksportera indywidualnego z Chin do 7,8% z proponowanych wcześniej 9%. Cła mają obowiązywać przez okres pięciu lat.
"Od momentu wejścia w życie środków objęci próbą chińscy producenci eksportujący będą podlegać następującym cłom wyrównawczym:
– BYD: 17%
– Geely: 18,8%
– SAIC: 35,3%
– pozostałe firmy współpracujące firmy będą podlegać cłu w wysokości 20,7%" – czytamy w komunikacie.
"Po uzasadnionym wniosku o przeprowadzenie indywidualnej kontroli, Tesla zostanie obciążona cłem w wysokości 7,8%. Wszystkie pozostałe niewspółpracujące firmy będą obciążone cłem w wysokości 35,3%"- podano także.
Ostateczne cła będą pobierane od momentu ich wejścia w życie.
"Równocześnie UE i Chiny nadal pracują nad znalezieniem alternatywnych, zgodnych z WTO rozwiązań, które byłyby skuteczne w rozwiązywaniu problemów zidentyfikowanych w dochodzeniu. Komisja pozostaje również otwarta na negocjowanie zobowiązań cenowych z indywidualnymi eksporterami, co jest dozwolone na mocy przepisów UE i WTO" – wskazano w komunikacie.
Importerzy mogą wnioskować o zwrot, jeśli uważają, że ich producent eksportujący nie jest dotowany lub jeśli ich marża subsydiowania jest niższa niż cła zapłacone przez importerów. Takie żądanie powinno być należycie uzasadnione i poparte odpowiednimi dowodami.
(ISBnews)