Polska Spółka Gazownictwa: kontakt z klientami w czasach koronawirusa

Polska Spółka Gazownictwa: kontakt z klientami w czasach koronawirusa

Wybuch epidemii, dla firm, opierających swoje działanie na kontaktach z klientami stanowił nie lada wyzwanie. Największy krajowy dystrybutor gazu, czyli PSG właśnie, zareagowało uruchamiając Portal Przyłączeniowy. Dziś za pośrednictwem Portalu do spółki trafia już co trzeci wniosek. 

Materiał powstał we współpracy z Polską Spółką Gazownictwa

Największy dystrybutor gazu

Działająca w sektorze dystrybucji gazu Polska Spółka Gazownictwa to największa i najcenniejsza część Grupy Kapitałowej PGNiG. Do PSG należy 97 proc. krajowej sieci dystrybucyjnej - ponad 190 tys. km gazociągów. Jej aktywa wyceniane są na ponad 17 mld zł.

PSG rocznie inwestuje znaczące pieniądze, rzędu 2 mld zł. Z czego typowo połowa trafia na rozbudowę sieci gazowej, a pozostała część - na modernizację. W 2019 r. skończyła budowy i modernizacje gazociągów o łącznej długości niemal 3 tys. km. Do tego dochodzi ponad 92 tys. przyłączy gazowych o łącznej długości 983 km, które albo zbudowano, albo zmodernizowano.

Portal Przyłączeniowy - odpowiedź na epidemię

Wraz z nadejściem epidemii, jak wiele innych firm, PSG ograniczyła bezpośrednie kontakty z klientami. Ale już 19 marca - czyli na samym początku epidemii - dystrybutor uruchomił nowy kanał komunikacji z jedną z najważniejszy grup docelowych - osobami zainteresowanymi przyłączeniem do sieci gazowej. To Portal Przyłączeniowy, za którego pośrednictwem można nie tylko wykonać niezbędne kroki na drodze do przyłączenia się do sieci gazowej, ale też śledzić ich postępy. Portal umożliwia zatem złożenie niezbędnych wniosków: o określenie warunków i możliwości przyłączenia do sieci gazowej, oraz o zawarcie umowy o przyłączenie.

Dzięki niemu można też na bieżąco śledzić etapy i postępy procedury przyłączenia się do sieci gazowej. A wreszcie pobrać dokumenty końcowe oraz fakturę za przyłączenie. Użytkownicy Portalu informacje o postępach dostają automatycznie. Od momentu złożenia pierwszego wniosku mają elektroniczny dostęp do warunków przyłączenia, projektu umowy przyłączeniowej i innych dokumentów.

Czytaj także: Za prawie 2 mld zł Gaz-System dopiął ostatni element rozbudowy gazoportu

Nowe, chociaż wymuszone okolicznościami podejście najwyraźniej spodobało się klientom. Zgodnie z informacjami PSG, od uruchomienia Portalu, do początku lipca za jego pośrednictwem złożono ponad 22  tys. wniosków o przyłączenie – to średnio 200 dziennie. Równocześnie to prawie 30 proc. łącznej liczby wniosków wpływających do PSG. Do końca roku dystrybutor spodziewa się nawet 60 tys. wniosków.

Droga elektroniczna ma również inną przewagę nad „papierową” - jest szybsza. Dystrybutor ocenia, że dzięki temu czas rozpatrywania wniosków o przyłączenie spadł prawie dwukrotnie. Nic dziwnego, że firma pracuje nad przeniesieniem do Portalu Przyłączeniowego wszystkich spraw, związanych z umowami o przyłączenie do sieci gazowej. Z możliwością elektronicznego podpisywania dokumentów włącznie.

PSG w social media

Polska Spółka Gazownictwa rozpoczęła działania komunikacyjne poprzez kanały social media.

Na profilach PSG na Facebooku i Instagramie pojawiły się już pierwsze publikacje. PSG publikuje najnowsze pomysły, na przykład jak ułatwić życie klientom i tym, którzy potencjalnie nimi zostaną. Ponieważ zawsze najważniejsze jest bezpieczeństwo, to znajdziecie tam również materiały o tym jak bezpiecznie korzystać z gazu w codziennych czynnościach.

Czytaj także: Państwowe spółki mogą wejść w kolejną ślepą uliczkę. Tym razem nie czarną, a błękitną

To jednak nie koniec. Polacy mieli przecież wielki udział w rozwoju przemysłu wydobywczego i gazownictwa. W końcu powstał on na terenie Podkarpacia. PSG będzie więc popularyzować tradycje i historię polskiego gazownictwa i przemysłu wydobywczego. Bez Polaków jej dzieje potoczyłyby się być może inaczej.

Wirtualne Muzeum Gazownictwa

Wydarzenia z historii przemysłu wydobywczego dokumentuje i prezentuje Wirtualne Muzeum Gazownictwa - www.wmgaz.pl. W zamyśle - platforma wiedzy o historii, teraźniejszości i przyszłości gazownictwa i gazu ziemnego. Projekt ruszył we wrześniu 2019 r., a od lipca 2020 r. strona dostępna jest również w wersji anglojęzycznej. Muzeum skierowane jest w pierwszej kolejności do pasjonatów - inżynierii, techniki, ale także do nauczycieli i uczniów. Z czasem ma się stać zasobem wiedzy dla naukowców i badaczy.

Czytaj także: Rekordowy przesył gazu W 2019 r.

Muzeum gromadzi wszelkie eksponaty, związane z historią gazu ziemnego. Nawet takie, jak reklamy oświetlenia i sprzętów na gaz. Znajdziemy tam tak niezwykłe dziś urządzenia, jak gazowe chłodziarki, żelazka i lokówki, czy też gazowe latarnie. Są tam również gazomierze, ale można też obejrzeć najważniejsze elementy typowej gazowni. Wirtualne Muzeum Gazownictwa zdobyło wyróżnienie w konkursie Polish Graphic Design Awards 2019 w kategorii Digital media – Desktop. Główna nagroda w tej kategorii nie została przyznana. Polish Graphic Design Awards to konkurs poświęcony komunikacji wizualnej, który ocenia najlepsze projekty z dziedziny grafiki użytkowej.

Materiał powstał we współpracy z Polską Spółką Gazownictwa

Zobacz także...

Komentarze

Patronat honorowy

Partnerzy portalu

PSE