Godła Firma Przyjazna Klientowi (FPK) oraz Inwestor w Kapitał Ludzki (IwKL) mają szczególne znaczenie – nadają je bowiem sami pracownicy firm oraz klienci, którzy oceniają różne aspekty współpracy z przedsiębiorstwem.
Programy badawcze mają formę cykliczną i są organizowane przez agencję badawczą Experience Institute (do niedawna funkcjonującą z ramienia Fundacji Digital Knowledge Observatory). Do każdego z nich firmy mogą zgłaszać się przez cały rok. Oficjalne zakończenie edycji odbywa się w styczniu i jest zazwyczaj zakończone Galą rozdania nagród oraz certyfikatów. W tym roku, ze względu na pandemię Gala nie mogła się odbyć.
W roku 2020 Laureatami programu Firma Przyjazna Klientowi zostały 24 organizacje:
4Life Direct Sp. z o.o., Aviva, Celsium Sp. z .o.o, CS Group Polska S.A., Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A, ECO Jelenia Góra Sp. z o.o., ECO Kutno Sp. z o.o., ECO Malbork Sp. z o.o., ECO Tarnobrzeg Sp. z o.o., Energetyka Cieplna Opolszczyzny S.A., General Logistics Systems Poland Sp. z o.o., Generali Polska, Idea Getin Leasing S.A., Idea Money S.A., IMPULS-LEASING Polska Sp. z o.o., Mondial Assistance, Natural Pharmaceuticals Sp. z o.o., NEONET, Orange Polska S.A., Panorama Firm Sp. z o.o., PGE Obrót S.A., Santander Consumer Bank S.A., Szczecińska Energetyka Cieplna Sp. z o.o., Wonga.
Certyfikat oraz Godło Inwestor w Kapitał Ludzki w 2020 należą do 9 Firm:
Energetyka Cieplna Opolszczyzny S.A., Krakowskie Biurko Festiwalowe, Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., Michelin Polska S.A., NetWorkS! Sp. z o.o., No Limit Sp. z o.o., T-Mobile Polska S.A., Unum Życie TUiR S.A.
Programy Inwestor w Kapitał Ludzki oraz Firma Przyjazna Klientowi posiadają długoletnią tradycję. Pierwszy z nich obecny jest na polskim rynku od 20 lat, drugi – od 17 lat. Przez te wszystkie lata rynek zmieniał się, modyfikacji uległy także warunki otrzymania każdego z wyróżnień. Niezmiennie jednak pozostają one odznaczeniami niezależnymi i trudnymi do zdobycia. By otrzymać certyfikat Firma Przyjazna Klientowi lub/i Inwestor w Kapitał Ludzki, podmioty zgłaszające się do programów muszą przejść szczegółowy proces badawczy i spełnić określone w nim standardy. Certyfikatami są wyróżnione firmy, w których zadowoleni klienci lub pracownicy zdecydowanie przeważają nad osobami mającymi zastrzeżenia do któregoś z ocenianych aspektów działalności przedsiębiorstwa (tj. komunikacja, jakość usług, relacje, zadowolenie ze współpracy itd.).
Organizatorem programów Inwestor w Kapitał Ludzki oraz Firma Przyjazna Klientowi jest Experience Institute, niezależna agencja badawcza, zajmująca się problemami przedsiębiorczości, marketingu, HR, wdrażania innowacji oraz edukacji ekonomicznej społeczeństwa i biznesu.
Informacje o Programach znajdują się na stronach internetowych:
Inwestor w Kapitał Ludzki: https://inwestorwkapitalludzki.pl/
Firma Przyjazna Klientowi: https://firmaprzyjaznaklientowi.pl/