Według danych Norwegian Road Federation (OFV), samochody w pełni elektryczne, wodorowe oraz hybrydy stanowiły w 2017 r. ponad połowę nowych pojazdów osobowych rejestrowanych w Norwegii.
Wraz z rekordowymi dostawami Tesli, udział elektryków w norweskim rynku wzrósł w 2017 r. do 52,2% (82 816 egzemplarzy). To najlepszy wynik w historii. W 2016 r. udział pojazdów elektrycznych i hybryd wyniósł 40% (62 171 sztuk).
W 2017 r. w Norwegii zarejestrowano 33 080 samochodów zeroemisyjnych (całkowicie elektrycznych i wodorowych). Ich udział w rynku wyniósł 20,9% (15,7% w 2016 r.). Udział hybryd osiągnął poziom 31,3% (w 2016 r. było to 24,5%). Sprzedano 49 736 pojazdów tego typu. 29 236 z nich stanowiły hybrydy typu plug-in.
W Norwegii spada udział pojazdów z silnikami diesla. W 2017 r. wyniósł 23,1% podczas gdy w 2016 r. 30,8%, zaś w 2012 r. – ponad 64%.
W 2017 r. w Norwegii sprzedano łącznie 158 650 samochodów osobowych. Lepsze wyniki osiągnięto jedynie w latach 1985 i 1986 (odpowiednio 159 079 i 167 352 sztuk). Po norweskich drogach porusza się obecnie ok. 2,7 mln samochodów osobowych z czego ok. 150 000 to pojazdy w pełni elektryczne.
OFV spodziewa się, że udział pojazdów zeroemisyjnych w norweskim rynku wzrośnie w 2018 r. do 25%.
W 2017 r. najpopularniejszym modelem zelektryfikowanym był w Norwegii Volkswagen e-Golf.
Dalsze miejsca zajęły:
2. BMW i3
3. Toyota RAV4 Hybrid
4. Tesla Model X
5. Mitsubishi Outlander PHEV
6. Toyota Yaris Hybrid
7. Tesla Model S
8. Nissan LEAF
9. Volkswagen Passat GTE
10. Toyota Auris Hybrid
11. Toyota C-HR Hybrid
12. Mercedes-Benz GLC 350 e
13. Renault ZOE
14. Volkswagen Golf GTE