Menu
Patronat honorowy Patronage

Mercedes EQV – największa gwiazda wśród elektryków

Materiał Partnera
Mercedes-Benz EQV to największe – dosłownie! – osobowe auto na prąd na rynku. W pakiecie z czystym napędem otrzymujemy też nareszcie duży zasięg – aż 356 km. Od lipca EQV można kupić w Polsce!

Elektromobilność rozwija się coraz bardziej dynamicznie – z jednej strony za sprawą udoskonalania technologii, z drugiej dzięki wsparciu w postaci dopłat państwowych ( https://nfosigw.gov.pl/oferta-finansowania/srodki-krajowe/programy-priorytetowe/zielony-samochod/nabor-wnioskow/) Oba te czynniki decydują o tym, że także w Polsce coraz więcej klientów zarówno prywatnych, jak i biznesowych rozważa zakup elektryka. Dotychczas jednak dostępne były przede wszystkim nieduże, kompaktowe miejskie samochody o niewielkim zasięgu – lub pojazdy dostawcze, takie jak eVito czy eSprinter, o zastosowaniach komercyjnych. Mercedes-Benz EQV (https://www.mercedes-benz.pl/eqv ) całkowicie odmienia ten sektor motoryzacji – to największy osobowy samochód na prąd na rynku. Klienci prywatni wreszcie mają do dyspozycji przestronnego, elektrycznego vana, który spełni oczekiwania zarówno rodzin, jak i miłośników aktywnej rekreacji, którzy przewożą więcej sprzętu, a także firm oferujących luksusowe usługi przewozu pasażerów. EQV nie tylko zapewnia komfortową przestrzeń, ale przede wszystkim funkcjonalny zasięg 356 km oraz możliwość uzupełnienia energii na stacji szybkiego ładowania do 80 proc. w ciągu zaledwie 45 minut – czyli tyle, ile zwykle zajmuje przerwa w podróży na obiad. Przed miłośnikami pojazdów elektrycznych otwierają się zatem zupełnie nowe perspektywy.

Elektryczny van Mercedesa debiutuje z długim rozstawem osi i dopuszczalną masą całkowitą 3500 kg. Silnik o maksymalnej mocy 150 kW (204 KM) pozwala rozwinąć prędkość do 160 km/h, co umożliwia żwawe poruszanie się po trasach poza miastem. Maksymalny moment obrotowy wynosi do 362 Nm. Od lipca EQV jest dostępne w Polsce – w cenie już 343 219 zł (w tym 23% VAT) z kablem do ładowania w standardzie, a w ramach promocji specjalnej pierwsi klienci wraz z samochodem otrzymają ładowarkę MB Wallbox Home za 1 zł. EQV można oczywiście naładować też za pomocą zwykłego gniazdka – jednak dzięki ładowarce naściennej odzyska energię trzy razy szybciej.

fot. Maciej Lubczyński

EQV 300 to już drugi model Mercedesa oferowany pod marką technologiczną EQ – jako pierwszy w tej rodzinie pojawił się EQC. W EQV już na pierwszy rzut oka widać bliskie pokrewieństwo ze starszym bratem – awangardowy, oryginalny design, z charakterystycznym czarnym grillem z chromowanymi żebrami to znak rozpoznawczy rodziny EQ. Wnętrze utrzymane jest w podobnej stylistyce.

Na zasięg pojazdu 356 km spory wpływ ma też kierowca, bo EQV to samochód inteligentny i potrafi odzyskiwać utraconą energię w trakcie jazdy. Jest to możliwe dzięki temu, że podczas wytracania prędkości lub hamowania mechaniczny ruch obrotowy zamieniany jest w energię elektryczną – która zasila akumulator. O poziomie tej rekuperacji decyduje właśnie kierowca, wybierając odpowiedni tryb jazdy za pomocą manetek za kierownicą. Szczególnie cenna jest pod tym względem nowa funkcja D AUTO – w trybie tym nawigacja i kamera współpracują ze sobą, dostosowując siłę rekuperacji do sytuacji na drodze – w czasie rzeczywistym. Oprócz tego dostępne są cztery programy jazdy, które umożliwiają kierowcy indywidualny wybór między maksymalnym komfortem a maksymalnym zasięgiem.

Co więcej, o to by podróżującym zawsze wystarczyło energii, żeby dotrzeć do celu, dba także Inteligentna nawigacja EQ. Łączy ona dane o aktualnym stanie naładowania akumulatora, informacje pogodowe oraz o infrastrukturze ładowania, automatycznie obliczając najlepszą trasę, z małą liczbą przystanków na ładowanie i krótkimi czasami ładowania. Aby podróż była wygodniejsza, system podpowiada przede wszystkim stacje szybkiego ładowania.

Wnętrze EQV stanowi połączenie komfortu, oryginalnego designu i funkcjonalności. Ponieważ akumulator litowo-jonowy został zainstalowany pod podłogą pojazdu, w żaden sposób nie ogranicza przestrzeni w kabinie. W zależności od potrzeb, siedzenia można skonfigurować albo na potrzeby rodzinnej wycieczki, albo ustawić tak, by goście hotelowi mogli wygodnie dojechać na lotnisko. Na pokładzie EQV może podróżować maksymalnie aż 8 osób.

W tym doskonale cichym i nowoczesnym wnętrzu tym większe pole do popisu ma też system multimedialny MBUX ze 

fot. Maciej Lubczyński

sterowaniem głosowym, które można uruchomić, wypowiadając hasło: Hej, Mercedes. System świetnie rozpoznaje zwroty potoczne i np. bez trudu znajdzie głodnym pasażerom najbliższą restaurację, a zmarzniętym – podgrzeje temperaturę w kabinie. Umieszczona w menu głównym 10,25-calowego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości ikonka EQ to serce systemu. Stąd kierowca ma dostęp do określonych sekcji i ustawień. Obejmują one m.in.: aktualny poziom ładowania, ustawienie czasu wyjazdu oraz wyświetlanie historii przepływu i zużycia energii. MBUX wykorzystuje także swoje zalety poza pojazdem w połączeniu z aplikacją Mercedes me. Z salonu lub biura kierowcy EQV mogą planować swoje miejsca docelowe, wprowadzić godzinę odjazdu i ustawić pożądaną temperaturę we wnętrzu.

Mercedes-Benz EQV dzięki swej funkcjonalności i imponującemu zasięgowi wnosi nowy standard w segmencie pojazdów elektrycznych – zapewnia codzienną mobilność klasy premium, bez ograniczeń. A także bez hałasu i spalin, co z pewnością docenią przyszłe pokolenia.

Podstawowe dane Mercedes – Benz EQV

Partnerzy portalu

UE zredukuje emisje CO2 do 2030 r. o co najmniej 55 proc. Polska walczyła o dodatkowe pieniądze na transformację energetyczną. Niewiele wskórała i może się okazać, że Fundusz Modernizacyjny dla polskiej energetyki nie wzrośnie, ale wręcz się skurczy. Wszystko rozstrzygnie się w przyszłym roku
Fundusz Modernizacyjny
Klimat wspiera:

Partnerzy portalu

W mijającym roku globalna produkcja energii elektrycznej z węgla spadła najmocniej w historii. Zmniejszyła się też produkcja z gazu i atomu oraz popyt. Przybyło „zielonych” elektrowni. W efekcie ceny hurtowe prądu w krajach uprzemysłowionych drastycznie spadły – wynika z danych MAE. Co stanie się globalnym rynkiem energii elektrycznej w 2021 roku?

Partnerzy portalu

Materiał Partnera
To był rekordowy rok pod względem ilości instalacji fotowoltaicznych. Według Polskiego Towarzystwa Przemysłu i Rozdziału Energii Elektrycznej, na koniec III kwartału 2020r. – łączna ilość wszystkich mikroinstalacji OZE przyłączonych do sieci dystrybucyjnych wyniosła ponad 350 tysięcy. Większość z nich to prosumenckie instalacje fotowoltaiczne.
Fotowoltaikę wspiera:
Technologie wspiera:

Partnerzy portalu

Wykup dostęp online i przeczytaj do końca

Kup dostęp
Concept of energy storage system. Renewable energy - photovoltaics, wind turbines and Li-ion battery container in fresh nature with distant blurred city in background. 3d rendering.

Partnerzy portalu

Partnerzy portalu