Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. WysokieNapiecie.pl w mediach
  4. >
  5. Dziennikarz WysokieNapiecie.pl dla TVN Turbo o dopłatach do aut elektrycznych

Dziennikarz WysokieNapiecie.pl dla TVN Turbo o dopłatach do aut elektrycznych

Bartłomiej Derski z redakcji portalu WysokieNapiecie.pl komentował rządowy projekt rozporządzenia regulującego zasady wspierania zakupu samochodów elektrycznych przez osoby fizyczne.
tv wmediach

– Trzeba pamiętać, że to dopiero projekt, który ma jedynie określić zasady wypłacania ewentualnego wsparcia przy zakupie samochodów elektrycznych przez osoby fizyczne. Nie przesądza on jeszcze, że takie dopłaty w ogóle będą przyznawane – mówił we wtorkowym „Raporcie Turbo” Bartłomiej Derski.

Cały Raport Turbo (odc. 3259) na antenie TVN Turbo

Czytaj na stronie WysokieNapiecie.pl: Dzięki rządowym dopłatom najtańsze auto elektryczne zwróci się po… 4-6 latach

Czytaj na stronie WysokieNapiecie.pl: Dopłaty do samochodów elektrycznych w cenie do 125 tys. zł. Wystarczy na…

Rząd zamierza dopłacać tylko do najtańszych samochodów elektrycznych. Dziś kupimy je wyłącznie w… salonach Mercedesa. Problem w tym, że „tani” elektryczny smart EQ ma tak mały zasięg, że realnie zwróci się dopiero po 4-6 latach. Dużo lepiej kalkulacja wypadałaby np. w przypadku większego elektrycznego Mini Coopera SE. Jego zakup z dopłatą wychodziłby taniej od wersji spalinowej, a na podróżach właściciel mógłby oszczędzać ok. 4 tys. zł rocznie. Jednak on w limicie się nie zmieści. Podobnie może być też z popularnym Renault ZOE.
World premiere for the fourth generation smart electric driveWorld premiere for the fourth generation smart electric drive
smart forfour electric drive; Exterieur: schwarz; Interieur: schwarz;Elektrischer Energieverbrauch gewichtet: 13,1 kWh/100km ; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km* smart forfour electric drive; exterior: black; interior: black;Electric power consumption, weighted: 13.1 kWh/100km; CO2 emissions combined: 0 g/km*
Rząd przygotowuje wsparcie do zakupu samochodów elektrycznych, bo lepszy udział „elektryków” w sprzedaży aut mają dziś nawet Bułgaria i Rumunia. Ministerstwo Energii uznało jednak, że dopłacać będzie wyłącznie do aut w bardzo niskiej (jak na auta elektryczne) cenie – do 125 tys. zł brutto. Portal WysokieNapieice.pl przeanalizował którzy producenci w ogóle się na nie złapią.
ev ladowanie bmw i3 deszcz