Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. Power Dot: Dopłaty do infrastruktury ładowania tylko na zwiększenie inwestycji

Power Dot: Dopłaty do infrastruktury ładowania tylko na zwiększenie inwestycji

Łódź, 28.09.2023 (ISBnews/ ISBnews.tv) – Program dopłat do budowy infrastruktury ładowania jest potrzebny i powinien być kontynuowany, ale te środki muszą być przeznaczane wyłącznie na zwiększanie skali inwestycji, a nie na pokrycie bieżących kosztów operacyjnych firm, ocenił dyrektor generalny Power Dot w Polsce Grigoriy Grigoriev.

"Jeżeli model biznesowy danej spółki nie zakłada zysku i zysk jest generowany przez otrzymanie wsparcia publicznego, to jest to żaden model biznesowy. Wsparcie publiczne ma się więc przede wszystkim przekładać na skalę, dzięki której jesteśmy w stanie osiągnąć też korzyści ekonomiczne w zakresie kosztów operacyjnych" – powiedział Grigoriev w rozmowie z ISBnews.tv podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi. ISBnews jest partnerem medialnym wydarzenia.

W jego ocenie, to jest bardzo długoterminowy biznes o charakterze infrastrukturalnym, z długim okresem zwrotu.

"W Polsce, jeśli mówimy o średnim okresie w przypadku stacji ładowania, to są terminy kilkunastoletnie; między 15 a 20 lat na osiągnięcie zakładanego zwrotu z inwestycji. Oczywiście w dużych miastach, jeśli mówimy o poszczególnych atrakcyjnych lokalizacjach, te terminy są dużo krótsze, to może być 7-10 lat. Jeśli w Polsce mamy ogółem ok. 20 mln samochodów osobowych, to przy udziale elektryków rzędu 2% ten biznes już zaczyna się 'czuć dobrze', zaczyna realizować jakieś zwroty. W Polsce obecnie ten udział jest dużo mniejszy niż 0,5%" – podsumował Grigoriev.

Firma Power Dot jest w trakcie realizacji projektu rozwoju infrastruktury do ładowania w Polsce, obejmującej budowę 850 stacji szybkiego ładowania.

Piotr Apanowicz

(ISBnews/ ISBnews.tv)