Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. Debata EKF: Banki powinny pomóc firmom w transformacji energetycznej

Debata EKF: Banki powinny pomóc firmom w transformacji energetycznej

Rolą banków w najbliższym czasie będzie pomoc firmom w transformacji energetycznej, oceniali przedstawiciele banków podczas debaty pt. "Efektywność operacyjna i koncentracja na kliencie wysoko na agendzie 2023-2025 – jak banki mogą połączyć ogień z wodą" w trakcie XIII Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie. ISBnews jest patronem medialnym Kongresu.

"Dla wielu firm będzie istotne, aby pomóc im w transformacji energetycznej. Banki odrywają interesującą rolę w tym procesie, bo inwestorzy zwracają uwagę na to, jakie przedsięwzięcia finansują. Rozmawiamy z naszymi klientami, małymi i średnimi firmami , które nie najlepiej sobie radzą w tym procesie i rolą banków będzie im pomóc w znalezieniu nowego modelu biznesowego" – powiedziała wiceprezes Banku Handlowego Natalia Bożek podczas debaty.

Jej zdaniem, bez zbudowania relacji z klientami nie będzie można osiągnąć sukcesu biznesu i nie można ich zaniedbywać kosztem efektywności operacyjnej.

"Nie ma innego kierunku. Kierunkiem zawsze będą klienci i złotym środkiem będzie znalezienie balansu między tym na czym banki powinny się skupiać, żeby spełniać oczekiwania klientów, a jednocześnie mieć świadomość wymogów regulacyjnych i inwestycyjnych" – podkreśliła wiceprezes.

"Są procesy, w których czas nie jest tak ważny i efektywność jest trochę zaburzona, a mimo to dla relacyjności warto się na tym pochylić" – dodała.

Dyrektor zarządzający Santander Bank Polska Tycjan Bielecki zwracał uwagę, że relacje banków z klientami będą w najbliższych latach kształtowane przez rozwój technologii.

"Jesteśmy w sytuacji przednówka – przed nami czas kiedy relacja z klientami indywidualnymi będzie erodowała. Bot klienta będzie negocjował z botem banku.  Wiele z tych relacji klientowskich będzie przejmowanych przez formy technologiczne, które posiadają znacznie więcej śladów zachowań klienta do budowania modeli behawioralnych" – stwierdził Bielecki.

(ISBnews)