Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. Compremum uzgodniło strategię dot. rozwoju współpracy na rynku amerykańskim

Compremum uzgodniło strategię dot. rozwoju współpracy na rynku amerykańskim

Compremum przy udziale spółki córki Fabryka Slonawy wraz z długoletnim partnerem biznesowym z USA uzgodniły strategię w sprawie wzajemnego zaangażowania się w rozwój współpracy na rynku amerykańskim, w zakresie intensyfikacji i istotnego zwiększenia sprzedaży produktów polskich na rynku amerykańskim, podała spółka. Współpraca dotyczy przede wszystkim dalszego rozwoju specjalistycznej produkcji drzwi oraz w przyszłości innych produktów stolarki budowlanej.

"Strony postanowiły, że współpraca rozwijać się będzie z jednej strony poprzez rozwój sieci dystrybucji, mający na celu istotne zwiększenie przychodów ze sprzedaży na rynku amerykańskim oraz z drugiej strony poprzez wspólne pozyskiwanie dodatkowego finansowania na rozwój mocy produkcyjnych w Polsce" – czytamy w komunikacie.

Docelowo, w zależności od zaakceptowanej formuły finansowania, spółka rozważa utworzenie spółki celowej, dedykowanej dla produkcji stolarki wyłącznie na rynek amerykański. Wysokość zaangażowania każdej ze stron oraz szczegóły relacji formalno-prawnych wypracowane zostaną przez strony w niedługim terminie w ostatecznej umowie inwestycyjnej po otrzymaniu ostatecznych propozycji finansowania opartych o ustalenia biznesowe. Spółki w tym czasie kontynuują dotychczasową współpracę, wskazano również.

Zarząd podkreśla, że współpraca z partnerem amerykańskim jest realizacją ogłoszonej w grudniu 2020 roku strategii spółki w zakresie rozwoju działalności na rynku stolarki otworowej poprzez wzmocnienie sprzedaży w kanale eksportowym.

Compremum (dawniej Pozbud) prowadzi działalność operacyjną w czterech segmentach: budownictwo teletechniczne, stolarka otworowa, odnawialne źródła energii (OZE), przemysł kolejowy. Od 2008 roku spółka jest notowana na rynku głównym GPW.

(ISBnews)