Warszawa, 26.10.2017 (ISBnews) – Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła o 8,9% r/r w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) w III kw. 2017 r. (po wzroście o 9,5% w tym ujęciu kwartał wcześniej), zaś sprzedaż ogółem zwiększyła się o 12,6% r/r do 2,8 mld euro (wzrost w złotych wyniósł 10,5% r/r), podał właściciel sieci Jeronimo Martins.
W okresie I-III kw. tego roku sprzedaż LFL Biedronki zwiększyła się o 9% r/r, zaś sprzedaż ogółem wzrosła o 13,1% r/r do 8 103 mld euro, podano w komunikacie. Liczony w złotych, wzrost sprzedaży wyniósł 10,7%.
"EBITDA Biedronki wyniosła 583 mln euro, tj. wzrosła o 13,9% w porównaniu z 9 miesiącami 2016 r. (+11,5% przy stałym kursie wymiany). Marża EBITDA wyniosła 7,2%, praktycznie bez zmian wobec poprzedniego roku" – czytamy w komunikacie.
W ciągu 9 miesięcy br. Biedronka otworzyła 46 sklepów (w tym dodano netto 31 nowych placówek) oraz zmodernizowała 150 sklepów. Na koniec września sieć liczyła 2 753 placówki.
"Dla Biedronki, którą czeka najtrudniejszy kwartał w roku, ostatnie trzy miesiące będą przeznaczone na realizację przychodów i ukończenie programu inwestycyjnego, w tym otwarcie centrum dystrybucyjnego, ok. 70 nowych sklepów i remodeling ok. 70 placówek" – czytamy dalej.
Grupa Jeronimo Martins miała łącznie 11,93 mld euro przychodów ze sprzedaży w I-III kw. 2017 r. wobec 10,74 mld euro rok wcześniej. EBITDA wyniosła w tym okresie odpowiednio 669,2 mln euro wobec 626,9 mln euro rok wcześniej , a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął 285 mln euro wobec 502 mln euro zysku rok wcześniej.
Capex Jeronimo Martins wyniósł w okresie 9 miesięcy br. 422 mln euro (wobec 295 mln euro rok wcześniej), z czego na Biedronkę przypadło 174 mln euro (wobec 126 mln euro rok wcześniej).
(ISBnews)