Warszawa, 25.10.2017 (ISBnews) – W rankingu UE poświęconemu cyfryzacji państw członkowskich, obejmującym 28 państw Polska zajęła dopiero 20 miejsce, wynika z raportu „The State of Data Innovation in the EU" przygotowanego przez The Center for Data Innovation.
"W czołówce rankingu znalazły się kolejno Dania, Finlandia i Holandia, a po piętach depczą im Szwecja i Wielka Brytania. Polska uplasowała się dopiero na 20. miejscu zaraz po Słowacji, Litwie i Łotwie. Sporym zaskoczeniem może być fakt, że w tym wyścigu wyprzedziliśmy Włochy i Czechy. Ostatnie miejsca w zestawieniu zajęły kolejno Węgry, Bułgaria i wreszcie Cypr" – czytamy w komunikacie firmy Cloud Technologies (CT).
Ranking powstał w oparciu o 32 różne wartości i objął takie dziedziny, jak internet rzeczy, systemy klasy e-government, dostęp do szerokopasmowego internetu w domach i przedsiębiorstwach, big data, wykorzystanie danych przez firmy z branży e-commerce, czy dostęp do informacji publicznej i edukacja, podano także.
"Firmy, które nie utworzą skutecznych kanałów przepływu cyfrowych informacji i nie nauczą się ich monetyzować podlegać będą coraz większej marginalizacji, a niektóre z nich mogą nawet zniknąć z rynku. Cyfryzacji nie da się zatrzymać. Potrzeba jednak pomysłu na to, jak przyspieszyć ten proces w kluczowych sektorach naszej gospodarki. Wiele polskich firm wciąż traktuje analitykę danych po macoszemu. Brakuje zrozumienia, że dzięki cyfrowym informacjom można podejmować lepsze decyzje biznesowe, na bieżąco analizować rynkowe trendy, optymalizować wewnętrzne procesy i realizować działania marketingowe na zupełnie innym poziomie" – powiedział prezes Cloud Technologies Piotr Prajsnar, cytowany w komunikacie.
Podkreślił, że amerykańscy giganci sprzedaży detalicznej, tacy jak np. Wallmart czy Target, zatrudniają całe sztaby specjalistów od data science i inwestują w rozwój narzędzi analitycznych, by lepiej poznać swoich klientów, błyskawicznie odpowiadać na ich potrzeby i skutecznie się z nimi komunikować.
Cloud Technologies to spółka z segmentu nowych technologii, założona w 2011 roku. Zajmuje się Big Data marketingiem i monetyzacją danych.
(ISBnews)