Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. PKO BP udostępnił usługę OneClick w ramach BLIK-a

PKO BP udostępnił usługę OneClick w ramach BLIK-a

Warszawa, 25.10.2017 (ISBnews) – PKO Bank Polski (PKO BP) udostępnił klientom w ramach BLIK-a usługę OneClick służącą realizacji szybkich i bezpiecznych płatności w Internecie, poinformował Polski Standard Płatności (PSP), operator BLIK-a.

"Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem BLIKA są płatności w internecie –  aż 61% wszystkich transakcji w drugim kwartale 2017 r. Jesteśmy przekonani, że metoda One Click BLIK szybko upowszechni się wśród użytkowników IKO przede wszystkim ze względu na oszczędność czasu i wygodę" – powiedział prezes PSP Dariusz Mazurkiewicz, cytowany w komunikacie.

Po wybraniu płatności online oznaczonej logo BLIK w trakcie realizacji pierwszej transakcji, użytkownik zalogowany do aplikacji mobilnej dostaje zaproszenie do zapamiętania danego sklepu. Jeśli sklep zostanie dodany do zaufanych, przy kolejnej transakcji wystarczy wybrać typ płatności BLIK i zatwierdzić ją na swoim telefonie w IKO PIN-em do aplikacji.

Obecnie z BLIK-a korzysta ponad 4,5 mln Polaków. W pierwszej połowie 2017 r. użytkownicy skorzystali z BLIK-a prawie 13 mln razy, podano również.

"Systematyczne zwiększanie aktywności klientów w kanałach cyfrowych jest jednym z istotnych elementów strategii PKO BP. Po raz kolejny wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów banku, którzy coraz chętniej płacą mobilnie za zakupy w wirtualnych sklepach. W 2017 r. użytkownicy IKO płacili BLIK-iem w internecie 6 razy częściej niż rok wcześniej" – dodał dyrektor biura kart i płatności w PKO BP Piotr Helbich, cytowany w komunikacie.

PKO BP podało w swoim komunikacie, że obecnie w każdym tygodniu klienci PKO BP i Inteligo płacą mobilnie aplikacją IKO za zakupy w internecie ponad 250 tys. razy. Posiadają oni łącznie 1,8 mln aktywnych aplikacji IKO, a obecnie tygodniowo do IKO loguje się nawet ponad 900 tys. użytkowników, którzy wykonują w tym czasie 1 mln transakcji mobilnych. Ogółem w całym 2017 roku klienci wykonali 3 razy więcej transakcji IKO niż przed rokiem.

BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIK-a w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70% wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIK-a mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także BGŻ BNP Paribas, Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 285,57 mld zł mld zł na koniec 2016 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.

(ISBnews)