Warszawa, 17.10.2017 (ISBnews) – Biedronka otworzyła swoje największe centrum dystrybucyjne – w Gorzowie Wielkopolskim. Ma ono docelowo obsługiwać łącznie 200 sklepów, podał właściciel sieci – Jeronimo Martins. Koszt inwestycji wyniósł 113 mln zł.
"Centra dystrybucyjne są kluczowym elementem w systemie logistycznym sieci Biedronka. Dzięki ich efektywności klienci mogą kupować codziennie świeże produkty w niskich cenach. Centrum w Gorzowie to aktualnie największy i najbardziej nowoczesny obiekt logistyczny Biedronki. Dzięki wdrożeniu szeregu innowacyjnych rozwiązań technologicznych i środowiskowych możemy zapewnić dalsze zwiększanie efektywności dostaw towarów do sklepów i jednocześnie realizować nasze zobowiązania w obszarze odpowiedzialnego biznesu. Ważna jest dla nas także możliwość tworzenia nowych miejsc pracy oraz bycie dobrym sąsiadem" – powiedział dyrektor centrum dystrybucyjnego Jacek Kasprzak, cytowany w komunikacie.
Gorzowskie centrum o powierzchni magazynowej 31 tys. m2 jest największym spośród centrów dystrybucyjnych sieci Biedronka. Każdego dnia będzie przyjmować 8 tys. palet oraz wysyłać 240 samochodów ciężarowych. Centrum dysponuje rozbudowaną flotą samochodową liczącą 60 samochodów oraz 80 naczep i posiada także własną stację paliw oraz specjalną myjnię, podano także.
"W nowym centrum zatrudnienie znajdzie docelowo 320 pracowników, z czego 280 w magazynie, głównie na stanowiskach takich jak: magazynier, specjalista oraz inspektor ds. operacji magazynowych, inspektor ds. kontroli magazynu, elektromechanik. Pozostali to pracownicy biurowi" – czytamy dalej.
Centrum dystrybucyjne w Gorzowie Wielkopolskim testuje nowy model logistyczny Just in Time (ang. dokładnie na czas), mający na celu dalsze zwiększanie efektywności dostaw do sklepów. System ten pozwala m.in. na optymalizację procesu zamawiania towarów, czytamy także.
System logistyczny Biedronki oparty jest na 16 centrach dystrybucyjnych, o łącznej powierzchni magazynowej 400 000 m2, zlokalizowanych tak, aby zapewnić efektywny łańcuch dostaw do 2750 sklepów na terenie całego kraju.
Biedronka otworzyła 29 nowych sklepów w I półroczu br. i na koniec czerwca miała 2 741 sklepów.
Grupa Jeronimo Martins miała łącznie 7,8 mld euro przychodów ze sprzedaży w I poł. 2017 r. EBITDA wyniosła 416 mln euro, a zysk netto 173 mln euro. Łączny capex grupy w tym okresie to 249 mln euro.
(ISBnews)