Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. Instalator Roku 2021 – wyniki

Instalator Roku 2021 – wyniki

Jak co roku do walki o tytuł najlepszej firmy instalatorskiej stanęło 6 wyłonionych w kwalifikacjach drużyn. Tegoroczna edycja konkursu Instalator Roku różniła się od poprzednich, zamiast na targach branżowych w Kielcach odbyła się w studiu filmowym i była transmitowana na 4 platformach streamingowych.

W trzech rundach pierwszego etapu naprzeciw siebie stanęły firmy: OZE Projekt z PV Technik, SolarSpot z SunSol oraz PV System z INFO Energia. Do finału przeszły dwie ekipy, które najlepiej poradziły sobie w pierwszej części, czyli PV System i SunSol. W bezpośrednim pojedynku lepsza okazała się PV SYSTEM i w górę wzniosła trofeum z napisem Instalator Roku 2021!

V edycja to więcej widzów i większe emocje

Corab wraz ze Stowarzyszeniem Branży Fotowoltaicznej Polska PV przy współpracy z markami Q.Cells, SolarEdge, Jean Mueller i Knipex po raz piąty postanowili promować dobre praktyki instalatorskie, ale także zadbać o dobrą rozrywkę.

„Poprzednie edycje utwierdziły nas w przekonaniu, że takie wydarzenie jest potrzebne. Jednak dotychczasowa formuła konkursu nie mogła zostać zrealizowana, dlatego postawiliśmy na event online i był dobry wybór. Konkurs nigdy dotąd nie miał takiej widowni, a przecież właśnie o to chodzi by dobre praktyki promować wśród możliwie największej grupy osób.  – Łukasz Kotula, Dyrektor Działu Szkoleń i Rozwoju w Corab.

Nowe wyzwania na nowe czasy

Zagadnieniem, które budzi największe emocje w polskiej fotowoltaice jest magazynowanie energii. Zainteresowanie tym tematem rośnie szczególnie wśród inwestorów, którzy stawiają na niezależność i maksymalne wykorzystanie energii wytworzonej w instalacji. Podkreślali to także prezenterzy, komentatorzy i sami uczestnicy imprezy. Konkurs o miano najlepszego z najlepszych w branży nie mógł by się odbyć bez tego elementu. W rundzie finałowej dwie najlepsze ekipy miały do zamontowania m.in. magazyn energii właśnie.

„Bardzo nas cieszy wysoki poziom konkursu, który nawiasem mówiąc, rośnie z roku na rok. To, że uczestnicy tak dobrze wywiązywali się z postawionych przed nimi zadań, należy docenić tym bardziej, że robili nie tylko to pod czujnym okiem nas sędziów, ale i kamer.” – Bogdan Szymański, Prezes Stowarzyszenia Branży Fotowoltaicznej Polska PV.

Potężna dawka wiedzy

Krzewienie wiedzy i edukacja to były od początku najważniejsze cele konkursu, jednak nigdy wcześniej w historii nie można było tak dokładnie obejrzeć, jak przebiega profesjonalny montaż instalacji PV. Technika filmowa i telewizyjna pozwoliła widzom zajrzeć w najtrudniej dostępne miejsca i dostrzec najdrobniejsze błędy. Na internetowych chatach do dyspozycji oglądających była rzesza ekspertów, którzy chętnie dzieli się wiedzą i odpowiadali nawet na najtrudniejsze pytania.

Ostateczna klasyfikacja

Kronikarski obowiązek każe nam przywołać pełne wyniki zmagań. Zatem miejsce 6 przypadło firmie INFO Energii z Kwidzyna, oczko wyżej znalazła się firma PV Technik z Goleniowa, miejsce 4 to SolarSpot z Poznania. Na najniższym stopniu podium stanęła firma OZE Projekt z Olsztyna. Na miejscu drugim znalazła się SunSol z Gdańska, a miejsce pierwsze wywalczyła ekipa z PV System z Rzeszowa.

Swoistym nowum w tym roku był konkurs o nagrodę publiczności, który przyciągnął pokaźną grupę inwestorów. Niemal 1000 oddanych głosów i zacięta walka dosłownie do ostatnich minut. Ostatecznie serca widzów skradła firma SunSol.

Komisja nagrodziła także firmę OZE Projekt nagrodą jakości za najmniejszą ilość popełnionych błędów.

O co toczyła się gra?

30 000 zł to kwota niebagatelna. Kompletną instalację PV o takiej wartości zdobyli zwycięzcy tegorocznej edycji Instalatora Roku 2021 firma xxx. Całość o mocy 4kW oparto na komponentach Corab, SolarEdge, Q.Cells i Jean Mueller.

Prócz nagrody rzeczowej, równie ważny jest sam tytuł najlepszej firmy instalacyjnej w Polsce. Podkreślają to zwycięzcy wszystkich poprzednich edycji konkursu. Tytuł jest nie tylko namacalnym dowodem usług najwyższej jakości, ale także mocnym argumentem w rozmowach z inwestorami.