Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. PGE rozmawia z kolejnymi partnerami nt. projektów fotowoltaicznych

PGE rozmawia z kolejnymi partnerami nt. projektów fotowoltaicznych

Warszawa, 25.09.2019 (ISBnews) – Polska Grupa Energetyczna (PGE) przygotowuje listy intencyjne z kolejnymi partnerami, posiadającymi duże zasoby gruntów, związane z rozwojem projektów fotowoltaicznych, poinformował wiceprezes ds. operacyjnych Ryszard Wasiłek.

"Podpisaliśmy ostatnio kilka umów – m.in. z KGHM, z PKP. Mamy jeszcze przygotowane listy intencyjne z następnymi potencjalnymi posiadaczami dużych gruntów" – powiedział Wasiłek podczas konferencji z analitykami.

"Potrzebne są mniej więcej 2 ha gruntu na 1 MW mocy w fotowoltaice, w związku z tym musimy mieć 'w obróbce' bardzo dużą powierzchnię. Pierwszych efektów inwestycyjnych spodziewamy się w następnym roku" – dodał.

Projekty prowadzone na już pozyskanych gruntach oznaczają potencjał ok. 750 MW mocy PV.

Grupa zawarła już porozumienia z Grupą Azoty i "Siarkopolem" (ws. budowy 5 MW w formule Corporate PPA, KGHM Polska Miedź (joint venture przy budowie i eksploatacji instalacji PV na terenach partnera) oraz PKP (wykorzystanie nieruchomości do budowy instalacji PV), przypomniała spółka w prezentacji.

"Chcemy być liderem rozwoju elektrowni fotowoltaicznych, nasze plany są bardzo ambitne. Chcemy w pełni wypełniać założenia, które są w PEP 2040. Nasze ambicje są takie, żebyśmy na te 10,2 GW przewidzianej w polityce energetycznej my uczestniczyli w 25%, a więc będzie to ok. 2,5 tys. GW" – podsumował Wasiłek.

Szacowane nakłady inwestycyjne programu elektrowni fotowoltaicznych to 6-8 mld zł.

Grupa PGE wytwarza 43% produkcji energii elektrycznej (w tym segment Energetyki Konwencjonalnej ok. 42%) w Polsce oraz 25% ciepła z kogeneracji. Dodatkowo, 9% krajowej energii odnawialnej pochodzi z jej instalacji. Linie dystrybucyjne GK PGE obejmują ok. 40% powierzchni Polski i dostarczają energię elektryczną do 5,4 mln odbiorców końcowych, czyli 25% klientów w kraju. Na rynku detalicznym ma 5,3 mln klientów, stanowiących ok. 30% odbiorców końcowych w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2009 r.

(ISBnews)