Warszawa, 06.09.2019 (ISBnews) – Torino Holding – właściciel marki AZzardo – podpisał umowę o partnerstwie z wycenianą na ponad 2 mld USD firmą Tuya z Chin. Współpraca z jedną z największych platform sztucznej inteligencji (AI) i internetu rzeczy (IoT) jest dla polskiej firmy szansą na zdominowanie rynku oświetleniowych rozwiązań typu smart w Polsce i Europie Środkowej, podkreśla spółka.
Tuya to jeden z największych graczy na globalnym rynku smart home. Jego rozwiązania współpracują ze sterowaniem głosowym urządzeń Google Home czy Amazon Alexa, generując w ten sposób ponad 30 mln interakcji z systemem każdego dnia. AZzardo rozpoznawalność na polskim i europejskim rynku zyskało zaś dzięki swoim kolekcjom lamp dekoracyjnych. Z czasem firma poszerzyła swój asortyment o lampy techniczne i źródła światła. Obecnie buduje pozycję na rynku smart home.
"Inteligentne oświetlenie to najprostszy sposób na wprowadzenie do domu rozwiązań typu smart. Wystarczy 70-80 zł na zakup odpowiedniej żarówki, pobranie darmowej aplikacji i już po dwóch minutach możemy sprawdzić, jak sprawdza się u nas oświetlenie smart" – powiedział prezes Torino Holding Mariusz Prymowicz, cytowany w komunikacie.
AZzardo, wykorzystując zbudowaną w ciągu 10 lat działalności sieć dystrybucji, chce trafić z nowymi urządzeniami do użytkowników, którzy są otwarci na nowe rozwiązania, ale i cenią wygodę, wskazano także.
"Zależało nam na tym, by aplikacja AZzardo Smart była jak najbardziej prosta i intuicyjna. Nie ma tu też potrzeby tworzenia dodatkowych bramek dostępu: wszystko działa w oparciu o standardową, domową sieć Wi-Fi" – podkreślił prezes Torino Holding.
W stworzeniu takich rozwiązań nieocenione były doświadczenia i narzędzia chińskiego partnera, wskazano.
"Stworzyliśmy aplikację odpowiadającą nie tylko naszym obecnym potrzebom (oświetlenie), ale także gotowy system do obsługi pozostałych produktów – czujników czadu, dymu, wody czy ruchu, systemów alarmowych (nazwaliśmy to smart security home) oraz wiele innych produktów użytku domowego, jak klimatyzacja odkurzacz samojezdny czy karmnik dla psa lub kota, których wprowadzenie planujemy w przyszłości" – dodał prezes.
Według Prymowicza, polski rynek smart home będzie nadal rósł w ponad 30-procentowym tempie.
"Naszym priorytetem oczywiście nadal pozostanie oświetlenie. Nie zamierzamy się wycofywać z tego rynku. Wierzymy jednak, że połączenie go z rozwiązaniami smart otwiera przed nami nowe możliwości" – podsumował prezes.
(ISBnews)