Spis treści
Artykuł sponsorowany
Zamknięte granice, mniejsza liczba zamówień, a często całkowite czasowe zamknięcie produkcji. Tak wyglądał biznes w czasie pandemii koronawirusa. Oczywiście ona jeszcze trwa, ale jesteśmy w momencie odmrażania gospodarki. – Gdy zamknięto fabryki i wprowadzono lockdown, krajowy system elektroenergetyczny automatycznie wykazał mniejsze zużycie. W kwietniu konsumpcja energii była niższa o ok. 10% w porównaniu do kwietnia 2019 r. Sprzedawcy mieli zakontraktowaną odpowiednią ilość energii w ramach rynku terminowego dla swoich klientów, którą następnie zmuszeni byli odsprzedawać ze stratą – mówi Mateusz Madejski z ENGIE Zielona Energia.
Więcej wyboru
W trudnym dla firm czasie ENGIE stosowała indywidualne podejście do każdego klienta. Nie było to rozwiązanie nowe, bo zdywersyfikowana oferta produktowa oraz elastyczne zasady współpracy to fundament, na którym oparta jest działalność handlowa firmy. Ale w tym momencie klienci mogli się przekonać, jak wiele dzięki temu zyskują. – Gdy przyszedł ten trudny dla naszej branży czas i wszystkie hotele były zamknięte, mogliśmy zmniejszyć zakup energii, ale także skorzystać z indywidualnych warunków płatności – mówi Robert Karczewski, odpowiedzialny za zakupy energii i gazu w grupie Gołębiewski. I jak dodaje: – Możliwość dokonywania zakupów w oparciu o profesjonalne narzędzia i współpraca z kompetentnym zespołem pracowników ENGIE to dla nas bardzo duża wartość.
Dzięki elastyczności w oferowanych produktach zarówno w energii elektrycznej, jak i gazie, przedsiębiorcy współpracujący z ENGIE mogą poruszać się między różnymi rynkami z możliwością przenoszenia odpowiednich wolumenów. I to bez konieczności posiadania dedykowanego personelu czy bezpośredniego dostępu do giełdy.
Rozwiązania łączone
Bardzo ciekawym rozwiązaniem dla firm, obniżającym wydatki na energię, są produkty, które łączą zakup energii i własną produkcję. Taką możliwość daje ENGIE, która oferuje budowę instalacji fotowoltaicznych. – Proponujemy klientom sprzedaż produktów i usług, które można ze sobą wiązać. I robimy to jako sprawdzony partner, wszystkie usługi są pod jednym NIP-em. Zapewniamy bezpieczeństwo ciągłości usług, gdyż jesteśmy częścią jednego z największych koncernów energetycznych na świecie – mówi Mateusz Madejski.
Posiadanie instalacji fotowoltaicznej od ENGIE oraz nowoczesnego, elastycznego produktu powiązanego z notowaniami na Towarowej Giełdzie Energii daje klientom pełną transparentność oraz dodatkowe korzyści. Tym bardziej, że ENGIE pomaga w uzyskaniu finansowania instalacji.
– Zapewnione przez ENGIE rozwiązanie dotyczące montażu i sprzedaży instalacji fotowoltaicznej oraz sprzedaży energii elektrycznej spowodowało znaczące obniżenie kosztów w naszej firmie. Dotyczy to obniżenia zarówno profilu sprzedaży energii, jak i zmniejszenia zużycia energii elektrycznej i kosztów dystrybucyjnych. Dla nas bardzo ważne jest rozliczanie godzinowe, ponieważ dzięki własnej instalacji unikamy najdroższych godzin w ciągu dnia. Gdy świeci słońce sami produkujemy większość potrzebnej nam energii – mówi Jacek Wiśniewski, wiceprezes firmy Ekoplon Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. Przykład ten pokazuje, że instalacja o mocy 0,5 MWp może znacząco obniżyć rachunki i co ważne budować wizerunek ekologicznej firmy, która korzysta z energii odnawialnej.
Zielony Świat
ENGIE Zielona Energia to sprawdzony partner, sam będący producentem odnawialnej energii. Posiada w Polsce moce wytwórcze: 4 farmy wiatrowe o mocy 138 MW, a także 9 farm fotowoltaicznych o mocy 9MWp. Firma chce kontynuować swoją strategię i rozwijać źródła odnawialne. Kładzie nacisk na rozwój w oparciu o decentralizację, dekarbonizację i digitalizację. Klientom, którzy zdecydują się na budowę instalacji fotowoltaicznej, oferuje bardzo preferencyjne warunki odkupu nadwyżek energii.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź, czy Twoja firma może płacić mniej za energię?
Skontaktuj się z Działem Sprzedaży ENGIE Zielona Energia – [email protected]
ODWIEDŹ STRONE ENGIE ZIELONA ENERGIA