Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Patronaty
  4. >
  5. Offshore Wind Logistics & Supplies 2018 – 17-18 października 2018 r. Gdynia

Offshore Wind Logistics & Supplies 2018 – 17-18 października 2018 r. Gdynia

W […]
OWLS 2018 v6

W dniach  17-18 października 2018 r. w Gdyni odbędzie się organizowana przez Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej siódma edycja Konferencji
„Offshore Wind Logistics & Supplies 2018”. Wydarzenie zostało objęte Patronatem Honorowym przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Wydarzenie to stanowi coroczny przegląd oferty polskiego przemysłu związanego z morską energetyką wiatrową oraz jest platformą wymiany doświadczeń z czołowymi podmiotami operujących na dobrze rozwiniętych w tym sektorze rynkach zachodnich.OWLS 2018 v6

Tegoroczna edycja ma charakter szczególny, ponieważ jest to pierwsze branżowe wydarzenie w Polsce, odbywające się w kontekście istotnych deklaracji przedstawicieli polskiego rządu, dotyczących zamiaru dopuszczenia czołowych deweloperów, takich jak PGE Energia Odnawialna, Equinor-Polenergia czy PKN Orlen do realizacji projektów morskich farm wiatrowych o łącznej mocy minimum 10 gigawatów.

Jest to ogromna szansa przede wszystkim dla polskiej gospodarki, niosąca z sobą nawet 100 mld złotych przychodu do polskiego budżetu.

Polski przemysł energetyki morskiej już dziś wytwarza niemal wszystkie komponenty niezbędne do realizacji projektów morskich farm wiatrowych dla odbiorców zagranicznych, oczekując jednocześnie na otwarcie rynku krajowego.

Usługi polskich podmiotów w tym sektorze od dłuższego czasu osiągają poziom światowy.  Realizacja projektów farm wiatrowych w Polskiej Wyłącznej Strefie Ekonomicznej na Morzu Bałtyckim w perspektywie nadchodzących lat stanowiła będzie ogromne wyzwanie inwestycyjne oraz logistyczne. Niezmiernie ważne jest odpowiednie przygotowanie do zbudowania łańcucha dostaw opartego w możliwie najwyższym stopniu o zasoby krajowe, wspierane wiedzą oraz doświadczeniem z poligonów inwestycyjnych na zachodzie Europy.

Program Konferencji obejmuje szeroki zakres zagadnień związanych z realizacją projektów morskich farm wiatrowych.

Zaprezentowane zostaną perspektywy rozwoju polskiego rynku offshore w nadchodzącej dekadzie 2020-2030 z bazowym scenariuszem PTMEW na poziomie 6 GW mocy zainstalowanej, przyjęty jako roboczy scenariusz dla przygotowania Narodowego Programu Rozwoju Morskiej Energetyki Wiatrowej w ramach struktur Parlamentarnego Zespołu ds. Morskiej Energetyki Wiatrowej.

Istotnym punktem programu będą prezentacje czołowych, światowych producentów morskich turbin wiatrowych, takich jak Siemens Gamesa oraz GE Power.  Z ich udziałem omówione zostaną również wyzwania, które będą towarzyszyły realizacji projektów wykorzystujących generatory o mocach przekraczających 10 MW.

Omówione zostaną szanse i możliwości realizacji oraz obsługi projektów morskich farm wiatrowych na polskim Bałtyku z maksymalnym wykorzystaniem krajowego zaplecza usługowo-produkcyjnego.

Przedstawimy światowe oraz polskie osiągnięcia w obszarze budowy jednostek do konstrukcji oraz obsługi projektów MFW, dokonania oraz przyszłe perspektywy rozwoju w dziedzinie konstrukcji stalowych dla branży offshore wind, omówimy kwestię zaplecza logistycznego dla realizacji projektów morskich farm wiatrowych w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem roli głównych portów polskiego wybrzeża.

Ponadto zaprezentujemy doświadczenia oraz ofertę firm realizujących szeroki zakres usług oraz dostaw produktów w łańcuchu wartości projektów morskich farm wiatrowych.

Pierwszy dzień Konferencji zwieńczy uroczyste przyjęcie, które odbędzie się w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami programu na stronie www.offshore-conference.pl oraz do udziału w Konferencji i zdobycia wiedzy o możliwościach maksymalizacji zysków płynących z rozwoju sektora morskiej energetyki wiatrowej w Polsce.

 

Zielone technologie rozwijają:
Dopiero w 2022 roku, a więc dwa lata później niż dotychczas przewidywano, po niemieckich drogach jeździć będzie milion samochodów elektrycznych. Do tego czasu w kraju musi być już 77 tys. punktów ładowania „elektryków” – wylicza niemiecka organizacja w której pracach uczestniczy rząd federalny.
rynek niemcy