Tauron uruchomił 200. stację ładowania pojazdów elektrycznych – są one zlokalizowane w województwach: dolnośląskim, opolskim, śląskim i małopolskim, podała spółka. To istotny krok w realizacji strategii zrównoważonego transportu i redukcji emisji CO2 do atmosfery, podkreślono.
Tauron sukcesywnie powiększa sieć własnych ładowarek. Obecnie użytkownicy samochodów elektrycznych mają do dyspozycji 200 urządzeń w ramach sieci rozwijanej od 2018 roku. W ostatnich dniach dwie ładowarki pozwalające na równoczesne ładowanie czterech pojazdów zostały uruchomione na miejskim parkingu przy al. Piłsudskiego w Nowym Sączu, podano.
"Bez sprawnej współpracy spółki z samorządem nie byłoby tej inwestycji. Z zadowoleniem odnotowujemy fakt, że coraz częściej zgłaszają się do nas wójtowie, burmistrzowie czy prezydenci, którzy dostrzegają konieczność budowy tego typu infrastruktury na swoim terenie. Jeżeli wskazane przez włodarzy miejsca są atrakcyjne, analiza biznesowa wykaże zasadność inwestycji i jest dostęp do odpowiedniej mocy, to często decydujemy się na taką współpracę. Parkingi centrów handlowych, okolice urzędów, miejsca rozrywki czy hotele – to te lokalizacje, w których chcemy zagęszczać siatkę obsługiwanych przez nas urządzeń" – powiedział wiceprezes Tauron Nowe Technologie Marcin Styrna, cytowany w komunikacie.
Ze statystyk Taurona wynika, że klienci w miastach zdecydowanie częściej wybierają ładowarki typu AC. Są one co prawda wolniejsze, ale ładowanie na tego typu stacjach jest atrakcyjne z finansowego punktu widzenia. Do tego podawanie mniejszej ilości energii korzystniej wpływa na kondycję baterii samochodu – najdroższego elementu aut elektrycznych, podkreślono.
Na obsługiwanym przez siebie obszarze Tauron oferuje użytkownikom aut elektrycznych i hybryd plug-in 369 punktów ładowania prądem AC i 66 stanowisk do ładowania szybkiego (DC).
Grupa Tauron obejmuje swoim działaniem 18% powierzchni kraju i jest największym dystrybutorem energii w Polsce oraz jednym z największych podmiotów gospodarczych w kraju. Spółka miała 42,66 mld zł przychodów ze sprzedaży w 2023 r.
(ISBnews)