Strategia biznesowa dla Grupy Boryszew na lata 2024-2028 zakłada m.in. ekspansję na nowe rynki, w tym budowę nowych mocy produkcyjnych w Segmencie Motoryzacja w Chinach oraz rozbudowę mocy produkcyjnych w Segmencie Metale, podała spółka.
"[Strategia zakłada m.in.:] kontynuację rozwoju najbardziej rentownych produktów poprzez ekspansję na nowe rynki oraz dywersyfikacja sektorów klientów końcowych, w tym m.in.:
a. w Segmencie Motoryzacja: budowę nowych mocy produkcyjnych (Chiny),
b. w Segmencie Metale: podwojenie mocy produkcyjnych przewodów aluminiowych i wprowadzenie produktów o wyższej wartości dodanej do 2025 roku (NPA Skawina Spółka z o.o.) oraz rozbudowę mocy produkcyjnych ze stopów (WM Dziedzice S.A.)" – czytamy w komunikacie.
Wizja Grupy w 2028 r. to m.in. "kontynuacja rozwoju najbardziej rentownych produktów poprzez ekspansję na nowe rynki oraz dywersyfikację sektorów klientów końcowych", podano w Strategii.
Planowane jest także wygaszanie niskomarżowych aktywów w Segmentach Chemia i Metale, wskazała też spółka.
Strategia zakłada m.in. utrzymanie ok. 11% wzrostu EBITDA r/r w latach jej obowiązywania oraz osiągnięcie poziomu ok. 590 mln zł w 2028 r. W tych latach przychody mają rosnąć o 3-10% r/r.
Grupa Boryszew jest jedną z największych grup przemysłowych w Polsce, specjalizującą się w produkcji komponentów do samochodów, przetwórstwie metali nieżelaznych oraz chemii przemysłowej. Zatrudnia ok. 10 tys. pracowników w ponad 30 zakładach zlokalizowanych w 14 krajach, na 4 kontynentach. Boryszew jest notowany na GPW od 1996 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
(ISBnews)