Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. Straal: Z subskrypcji korzysta blisko połowa Polaków kupujących online

Straal: Z subskrypcji korzysta blisko połowa Polaków kupujących online

Warszawa, 16.10.2017 (ISBnews) – Niemal połowa (48%) robiących zakupy przez internet w Polsce korzysta z subskrypcji, wynika z raportu Subskrypcje PL firmy Straal.

"Dla porównania, w krajach tzw. 'starej Unii' odsetek subskrybentów w analogicznej grupie wynosi 85%. Jak wynika z raportu, Polska wciąż pozostaje w tyle za państwami tzw. starej Unii pod względem popularności subskrypcji. Wiele wskazuje jednak na to, że w niedalekiej przyszłości obserwować będziemy przyspieszony rozwój tego modelu sprzedaży nad Wisłą. Co ciekawe, będzie on napędzany przede wszystkim przez osoby, które obecnie nie dokonują jeszcze zakupów w ten sposób. Na największe korzyści ze sprzedaży subskrypcyjnej mogą liczyć m.in. dostawcy usług już dziś rozliczanych abonamentowo, firmy z sektora medycznego, towarzystwa ubezpieczeniowe oraz wydawcy prasy w formie elektronicznej" – czytamy w komunikacie.

Polscy subskrybenci najczęściej opłacają w modelu subskrypcyjnym składki ubezpieczeniowe (44%), rachunki (43%), korzystają z VoD (39%), płacą za dostęp do zajęć sportowych (30%) oraz do środków transportu i oprogramowania (po 25%). Większość z nich wydaje na subskrypcje miesięcznie poniżej 200 zł, przy czym wśród osób wydających ponad 600 zł miesięcznie zaobserwowano największy udział amatorów VoD (81%), podano także.

Najczęściej wybieranymi metodami płatności za subskrypcje są karty płatnicze (27%), zlecenia stałe (26%) oraz e-wallety (22%), podano również.

"Polski rynek spełnia wszystkie najważniejsze warunki potrzebne do rozwoju biznesu subskrypcyjnego. Większość Polaków korzysta z bankowości internetowej, rośnie popularność kart płatniczych wykorzystywanych do transakcji online" – stwierdzono w raporcie.

Rodzaje towarów i usług o największym potencjale wzrostu w modelu subskrypcyjnym to: opłacanie rachunków (+22 pkt proc.), usługi medyczne (+16 pkt proc.), składki ubezpieczeniowe (+15 pkt proc.), VoD (+15 pkt proc.), prenumeraty prasowe (e-wydania) (+14 pkt proc.), platformy edukacyjne (+13 pkt proc.), oprogramowanie komputerowe (+12 pkt proc.) oraz usługi sportowe (+11 pkt proc.), wymieniono w komunikacie.

Opracowanie powstało na podstawie badania konsumenckiego, które na zlecenie firmy zrealizowano w sierpniu tego roku. 

Straal jest globalnym dostawcą rozwiązań płatniczych, optymalizacyjnych i ochronnych, stworzonych specjalnie z myślą o innowacyjnym biznesie. Dzięki produktom Straal, przyjmowanie płatności we wszystkich kanałach staje się łatwe, bezpieczne i opłacalne jak nigdy dotąd. System Straal umożliwia przyjmowanie płatności dokonywanych przy użyciu kart płatniczych wszystkich wiodących organizacji, w ponad 150 walutach oraz przelewów w modelu SEPA Direct Debit. Siedziba spółki znajduje się w Warszawie. 

(ISBnews)