Warszawa, 29.03.2019 (ISBnews) – Koreańska firma energetyczno-chemiczna SK Innovation wybuduje w Polsce fabrykę separatorów baterii wykorzystywanych w samochodach elektrycznych, poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). Szacunkowa wartość projektu, przy którym pracowała PAIH, wyniesie około 1,5 mld zł (335 mln euro).
W zlokalizowanej w Polsce fabryce SK Innovation kwartalnie powstawać będzie 470 milionów m2 separatorów. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na koniec 2021 roku. Przy produkcji separatorów pracować ma co najmniej 300 osób, podała PAIH w komunikacie.
Jak tłumaczy wiceprezes PAIH Krzysztof Senger, w 2018 roku Polska była na tzw. „krótkiej liście" inwestora, ale firma nadal zastanawiała się nad wyborem miejsca.
"Współpracę rozpoczęliśmy jeszcze na etapie wyboru kraju. W oparciu o preferencje inwestora, uwzględniając logistyczne wymagania projektu, zaprezentowaliśmy SK Innovation tereny inwestycyjne w trzech województwach południowej Polski" – powiedział Senger cytowany w komunikacie.
Jak dodał, dla SK Innovation ważne było otwarte podejście władz lokalnych, zwłaszcza w zakresie uzbrojenia terenu inwestycyjnego pod projekt. Odkąd zapadła decyzja, że inwestycja będzie realizowana w Polsce, projekt bardzo urósł. Moce przerobowe fabryki będą większe niż pierwotnie zakładał inwestor.
"Obecnie produkujemy 360 milionów m2 separatorów litowo-jonowych w Jeungpyeong w Korei. Dzięki nowym inwestycjom w Chinach i Polsce, począwszy od czwartego kwartału 2021, moce produkcyjne naszej firmy wzrosną do 1,2 mld m2 rocznie" – ujawnił w komunikacie reprezentujący SK Innovation Rho Jaesok.
Według prognoz spółki, 68% produkcji zakładu SK Innovation przeznaczonych będzie na eksport, w przeważającej mierze na rynek europejski.
To pierwsza inwestycja południowokoreańskiej firmy w Polsce. Spółka zajmuje się przetwarzaniem substancji ropopochodnych, produkuje środki chemiczne, a także baterie do samochodów elektrycznych oraz ich komponenty. Ze względu na prężny rozwój rynku elektromobilności, SK Innovation zdecydowała się stworzyć globalną sieć produkcyjną separatorów do baterii elektrycznych i umiejscowić ją zarówno w Azji (Korea Południowa oraz Chiny), jak i w Europie.
(ISBnews)