Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. Ruszyła II edycja programu 'Biznes kontra smog’ zainicjowanego przez PwC

Ruszyła II edycja programu 'Biznes kontra smog’ zainicjowanego przez PwC

Warszawa, 13.11.2019 (ISBnews) – Z inicjatywy PwC, pod auspicjami Krakowskiego Alarmu Smogowego oraz Stowarzyszenia Aspire, ruszyła II edycja programu "Biznes kontra smog", realizowana we współpracy z 26 firmami, podało PwC. Smog staje się coraz większym wyzwaniem także dla pracodawców, dlatego do drugiej edycji projektu włączyło się ponad dwa razy więcej organizacji niż rok wcześniej.

W badaniu przeprowadzonym wśród pracowników firm zrzeszonych w projekcie "Biznes kontra smog" wzięło udział niemal 2 500 osób. 68% z nich przyznało, że rozważa zmianę obecnej pracy z powodu złej jakości powietrza w miejscowości, w której wykonuje pracę. Jednocześnie niemal 80% na bieżąco śledzi informacje o stanie powietrza w swoim miejscu zamieszkania, a 87% uważa działania interesariuszy publicznych w zakresie poprawy jakości powietrza za niewystarczające, podano.

"Smog z jednej strony wpływa negatywnie na nasz stan zdrowia czy jakość życia, z drugiej – coraz częściej staje się też decydującym czynnikiem przy wyborze miejsca pracy. Jako biznes mamy ogromne zadanie do wykonania, by uświadamiać dzieci i młodzież, a pośrednio także ich rodziców, do przywiązywania większej wagi do dbałości o środowisko naturalne. Ponieważ podwoiliśmy liczbę firm zaangażowanych w program 'Biznes kontra smog', siła naszego oddziaływania będzie jeszcze większa" – powiedział partner w krakowskim biurze PwC Bartosz Jasiołek, cytowany w komunikacie.

Sukces poprzedniej edycji programu zwiększył zainteresowanie firm w Polsce tematem edukacji w zakresie smogu. W efekcie do II edycji "Biznes kontra smog" włączyło się w sumie 29 organizacji: ABB, Airly, Akamai, Alexander Mann Solutions Poland, Amer Sports, Amway, Aon, Assa Abloy, Grupa CANPACK, Capita, Cisco Systems, Ecolab, Euroclear, Herbalife, Hitachi Vantara, HSBC, IAG GBS, Innogy, Jacobs, Krakowski Alarm Smogowy, Maxima Europe, Motorola Solutions Polska, PerkinElmer, PwC, Sappi, State Street Bank Polska, Stowarzyszenie ASPIRE, WilsonHCG oraz Zurich Insurance Company Ltd. Program jest realizowany pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Małopolskiego.

Celem "Biznes kontra smog" jest realizacja programu wolontariatu pracowniczego w obszarze edukacji dzieci i młodzieży na temat smogu i czystości powietrza. Dzięki dołączeniu nowych firm wolontariusze będą mogli dotrzeć ze szkoleniami do jeszcze większej liczby szkół i przedszkoli, nie tylko z województwa małopolskiego. Zajęcia są prowadzone przez przygotowanych wcześniej przez Krakowski Alarm Smogowy wolontariuszy, a program jest dostosowany do różnych grup wiekowych. Wszystkie warsztaty są bezpłatne.

"Bardzo ważne jest, abyśmy mieli świadomość, że rozwiązanie problemu smogu wymaga szeregu skoordynowanych działań na szczeblu centralnym i lokalnym, ale także każdy z nas swoimi codziennymi decyzjami może mieć wpływ na to, jak wygląda środowisko naturalne. To, czym ogrzewamy dom, jakiego transportu używamy albo czy swoją postawą zachęcamy innych do ekologicznych zachowań ma również istotne znaczenie" – dodała współzałożycielka Krakowskiego Alarmu Smogowego Ewa Lutomska.

Ważną zmianą, wprowadzoną m.in. dzięki aktywnej postawie społeczeństwa, jest modyfikacja rozporządzenia o poziomach alarmowania. Teraz poziom alarmowy będzie ogłaszany, gdy dobowe stężenia pyłu PM10 osiągną wartość 150 µg/m3, a nie 300 µg/m3. To oznacza, że szybciej będziemy informowani o wystąpieniu stanu zagrożenia oraz że szybciej zostaną podjęte działania naprawcze. A podjęcie ich jest konieczne, zwłaszcza w małych miejscowościach, ponieważ Polska pod względem stężeń rakotwórczego benzo(a)pirenu cały czas stanowi czerwoną plamę na mapie Europy, podsumowano.

(ISBnews)