Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. PZPM: Liczba rejestracji autobusów używanych wzrosła o 19,3% r/r do 353 we IX

PZPM: Liczba rejestracji autobusów używanych wzrosła o 19,3% r/r do 353 we IX

Warszawa, 25.10.2017 (ISBnews) –  Polscy przewoźnicy zarejestrowali łącznie 353 używanych autobusów we wrześniu 2017 r., co oznacza wzrost o 19,3% r/r, wynika z analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i firmy JMK, przygotowanej na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

"We wrześniu br. odnotowaliśmy 353 rejestracje sprowadzanych autobusów. To wynik zdecydowanie powyżej tegorocznej (286), jak i zeszłorocznej (300) średniej uzyskanej w tym czasie dla całego rynku. W porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. jest to poziom o 57 szt. wyższy (+19,3%). We wrześniu br. – odwrotnie niż było w sierpniu, lipcu i czerwcu – odnotowaliśmy wzrosty w dwóch strategicznych kategoriach funkcjonalnych: MINI (+12 szt. / +17,1%) oraz międzymiastowej (+46 szt. / +42,6%). Także lekki wzrost pojawił się wśród pojazdów turystycznych (+9 szt. / +13,8%) i miejskich: +4 szt. / +13,3%. Z kolei w kategorii szkolnej nie odnotowaliśmy żadnej rejestracji, podczas gdy rok temu był to jeden gimbus" – czytamy w raporcie.

Skumulowany wynik za trzy kwartały 2017 r. pokazuje, że w Polsce zarejestrowanych zostało 2576 szt. używanych autobusów, czyli o 131 szt. mniej niż przed rokiem (-4,7%), podano także.

"Wśród sprowadzonych od początku roku autobusów dominują pojazdy kilkunastoletnie, głównie produkowane w latach 2000-2004 (42% udziału), czyli z emisją spalin na poziomie Euro III. Drugą grupę pod względem popularności stanowią roczniki kilkuletnie z lat 2005-2009 z normą Euro IV (34%). Trzecią starsze – z lat 1996-1999 z normą Euro II (8%)" – czytamy dalej.

Wyniki za trzy kwartały 2017 r. potwierdzają, że marka Mercedes-Benz podobnie, jak przed rokiem jest zdecydowanym liderem na rynku autobusów używanych w Polsce. W tym roku zarejestrowano łącznie 731 szt. (-119 szt. / -14%) używanych pojazdów z logo niemieckiego producenta. Zajmuje on 28,4% w rynku, co oznacza udział o 3 pkt proc mniejszy niż rok wcześniej, podano także.

"W okresie styczeń-wrzesień 2017 r. drugą pozycję wypracowała sobie Setra, która zdecydowanie wyprzedziła odwiecznego konkurenta – markę Renault, która spadła na dalekie, szóste miejsce w rankingu (częściowo jej udział przejęło Iveco z młodszymi rocznikami tych samych typów autobusów). Od początku roku Setra odnotowała 302 rejestracje używanych autobusów, czyli o 19 szt. więcej niż przed rokiem (+6,7%). Taki rezultat zapewnił marce udział w rynku na poziomie 11,7% (+1,3 pkt proc więcej niż w analogicznym okresie 2016 r.)" – czytamy dalej.

(ISBnews)