Warszawa, 30.09.2021 (ISBnews/ ISBnews.TV) – InPost ogłosi pod koniec 2021 roku dwa fundamentalne elementy strategii zakładającej redukcję emisji CO2 z 75% do 90% na każdej przesyłce, poinformował ISBnews.TV prezes Rafał Brzoska.
"Będziemy wdrażać flotę elektryczną, panele słoneczne napędzające energią – prawdziwą energią słoneczną – nasze paczkomaty, jak również – przed końcem roku – ogłosimy dwa fundamentalne elementy strategii ograniczającej z 75% do 90% emisję CO2 na każdej przesyłce, a to oznacza 10-krotnie lepsze parametry niż w dostawie do domu" – powiedział Brzoska w rozmowie z ISBnews.TV.
Podkreślił, że każda spółka, która podejmie twarde zobowiązanie, iż do któregoś roku chce być neutralna w swojej działalności jest lepiej wyceniana przez inwestorów.
"Ma tańszy dostęp do finansowania dłużnego i przyciąga inwestorów, którzy inwestują wyłącznie w tego typu aktywa. I my to wiemy" – dodał.
Wyjaśnił, że koszt takiej transformacji będzie współdzielony między InPost, sklep internetowy i użytkownika końcowego.
"Mówimy tutaj o swoistym konsensusie, że każdy uczestnik tego procesu będzie dokładał swoją cegiełkę do obniżenia śladu węglowego. I podobnie, jak w przypadku usługi Same Day Delivery, będzie to praktycznie bezpłatne z punktu widzenia całego systemu, a jednak podnoszące znacząco pozytywną kontrybucję do obniżenia śladu węglowego" – powiedział Brzoska.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki – InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Katarzyna Walterska
(ISBnews/ ISBnews.TV)