nbsp;Pierwsze kierunki zagranicznej ekspansji firmy Eway – polskiego producenta i operatora nowatorskich stacji ładowania samochodów elektrycznych – to Skandynawia, Niemcy i Austria na początek zagranicznych planów spółki, poinformował ISBnews prezes i współzałożyciel spółki Karol Pawlak.
"Mamy już rozpoczęte rozmowy z potencjalnymi klientami zainteresowanymi naszym rozwiązaniem w krajach skandynawskich, w Niemczech i Austrii. W dłuższej perspektywie myślimy również o kolejnych rynkach europejskich, ale na tych trzech rynkach chcemy się skupić w pierwszej kolejności, bo do nich mamy dostosowany software i wersje językowe" – powiedział Pawlak w rozmowie z ISBnews.
Jak podkreślił, Eway zakłada, że do końca 2024 roku sieć stacji ładowania zarządzanych przez spółkę będzie liczyła "wysokie kilkaset" obiektów, zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Eway bierze pod uwagę dwa podstawowe modele biznesowe: taki, w którym właścicielem stacji ładowania jest właściciel terenu, na którym została ona zlokalizowana i to on pobiera opłaty i ustala ceny ładowania dla klientów, a Eway otrzymuje jedynie stałą opłatę za zarządzanie stacją oraz taki, w którym to spółka jest właścicielem urządzenia i to ona płaci właścicielowi terenu opłatę za dzierżawę miejsca pod stację.
"Zakładamy, że to powinien być portfel zrównoważony i obie te formy współpracy z partnerami chcielibyśmy rozwijać w zbliżonej skali. Obie cieszą się zresztą porównywalnym zainteresowaniem potencjalnych partnerów" – dodał prezes.
Szef Eway zapowiada, że spółka chce być liczącym się graczem na rynku wolnych ładowarek samochodów elektrycznych, nie tylko w Polsce, ale i w Europie.
"Widzimy na tym rynku bardzo wysoki potencjał wzrostu, spodziewamy się wykładniczego wzrostu przychodów i skrupulatnie zarządzamy kosztami, dbając o możliwie szybkie osiągnięcie progu rentowności" – zapewnił Pawlak.
Eway to powstały w 2020 roku polski operator i producent nowej generacji stacji ładowania do samochodów elektrycznych. Wspólnie z partnerami buduje sieć stacji ładowania dla samochodów elektrycznych.
Piotr Apanowicz
(ISBnews)