Warszawa, 13.10.2017 (ISBnews) – Poczta Polska (PP) doręczyła ponad 40 mln przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru (EPO) dzięki wyposażeniu listonoszy w ponad 23 tys. tabletów oraz wdrożeniu innowacyjnej aplikacji Mobilny Listonosz. Wkrótce na tabletach listonoszy pojawi się aplikacja do sprzedaży ubezpieczeń. Poczta rozważa także możliwość zakładania Profili Zaufanych we współpracy z firmą Envelo bezpośrednio u listonosza, podała Poczta Polska.
Poczta Polska świadczy usługę elektronicznego potwierdzania odbioru z wykorzystaniem tabletów przy użyciu aplikacji Mobilny Listonosz od 1 marca 2016 roku. W ramach tego projektu listonosze w całym kraju otrzymali urządzenia mobilne podłączone do internetu, dzięki którym informacja o statusie przesyłki i jej doręczeniu przekazywana jest w czasie rzeczywistym do nadawcy.
"Mobilny Listonosz to jedno z największych wdrożeń platform mobilnych w Europie. To elastyczne rozwiązanie do obsługi prestiżowego i kluczowego z punktu widzenia ekonomicznego spółki kontraktu dla sądownictwa. Jest ono zarazem platformą dla kolejnych usług cyfrowych z zakresu e-commerce, e-komunikacji, e-gov. Mobilny Listonosz otwiera więc pole do szeroko zakrojonych innowacji, zmieniających zasadniczo biznes Poczty Polskiej" – powiedział dyrektor zarządzający pionem infrastruktury i telekomunikacji Poczty Polskiej Tomasz Jeruzalski, cytowany w komunikacie.
Poczta poinformowała, że wkrótce na tabletach pojawi się aplikacja do sprzedaży ubezpieczeń. Rozważana jest ponadto możliwość zakładania Profili Zaufanych we współpracy z firmą Envelo bezpośrednio u listonosza, bez konieczności przychodzenia do placówki pocztowej.
"Aplikacja dostępna na tabletach i smartfonach otwiera przed Pocztą możliwość zdalnego świadczenia zupełnie nowych jakościowo usług co znacząco zwiększy jej konkurencyjność na krajowym rynku pocztowo-kurierskim. Urządzenia do realizacji usługi dostarczyła firma T-Mobile Polska, dla której było to jedno z największych zamówień w historii" – czytamy dalej.
Od 2017 r. Polacy mogą zakładać Profil Zaufany w ePUAP m.in. za pośrednictwem placówek Poczty Polskiej poprzez założenie konta zaufanego na platformie Envelo.
Poczta Polska w strategii rozwoju grupy na lata 2017-2021 kładzie nacisk na ścisłą współpracę z państwem w tworzeniu cyfrowej administracji i zapewnieniu dostępu do wygodnych i bezpiecznych usług państwa dla obywateli.
(ISBnews)