Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. Powerdot ma 50 punktów ładowania w parkach handlowych, chce podwoić tę liczbę do 2024 r.

Powerdot ma 50 punktów ładowania w parkach handlowych, chce podwoić tę liczbę do 2024 r.

nbsp;Powerdot uruchomił 50 punktów ładowania aut elektrycznych w kilkunastu parkach handlowych zlokalizowanych w różnych częściach Polski, a do końca przyszłego roku zamierza podwoić liczbę takich inwestycji, podała spółka.

W gronie partnerów Powerdot w tego typu projektach są duzi inwestorzy, tacy jak: Falcon Investment Management, Grupa Napollo, Redkom Development, MS Retail. Parki handlowe powstają m.in. w mniejszych miejscowościach, w których brakowało dotąd nowoczesnej oferty handlowej, a także przy nowopowstających osiedlach mieszkaniowych w dużych aglomeracjach.

"Jesteśmy w trakcie budowy kolejnych stacji ładowania usytuowanych w parkach handlowych. Do końca przyszłego roku powinniśmy mieć co najmniej 100 działających punktów ładowania przy tego typu obiektach. Jednocześnie ustalamy warunki następnych, dużych kontraktów. Parki handlowe, ze względu na swój wyjątkowy i bardzo praktyczny format, są ważnym elementem programu inwestycyjnego Powerdot. Realizujemy go w modelu destination charging, zakładającym ładowanie auta elektrycznego przy okazji wykonywania codziennych czynności, a więc bez straty czasu" – powiedział dyrektor generalny Powerdot w Polsce Grigoriy Grigoriev, cytowany w komunikacie.

Specyfika parków handlowych wymaga dostosowania budowanej tam infrastruktury ładowania do zachowań klientów odwiedzających tego typu obiekty.

"Retail parki charakteryzują się dużą częstotliwością odwiedzin, rozkładających się równomiernie w ciągu tygodnia i trwających od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Dlatego stacje ładowania usytuowane przy tego typu obiektach powinny charakteryzować się dość dużą mocą, umożliwiającą szybkie naładowania auta. Powinna ona wynosić od 60 do 120 kW, a w niektórych wypadkach nawet 250 kW" – ocenił dyrektor operacyjny Powerdot Karol Żebrowski.

Inwestycje w parkach handlowych Powerdot realizuje w takich miastach, jak: Szczecin, Piotrków Trybunalski, Opole, Gniezno, Pszczyna, Olkusz, Biłgoraj, Grudziądz, Żagań, Miechów, Sochaczew, Kępno, Golub-Dobrzyń, Bolesławiec, Jarocin, Miejsce Piastowe, Grodzisk Wielkopolski czy Łapy.

"Tego typu obiekty powstają często w mniejszych miejscowościach, w których jeszcze stosunkowo rzadko widuje się auta elektryczne. Wierzymy, że budując tam stacje ładowania przyczyniamy się do rozwoju elektromobilności w Polsce" – podsumował szef Powerdot.

Powerdot jest firmą o korzeniach portugalskich, działającą w różnych krajach Europy. W sumie ma już ponad 3 000 punktów ładowania i ponad 8 000 kolejnych w trakcie budowy. Obecnie w Polsce Powerdot jest w trakcie budowy ok. 800 stacji ładowania, a ponad 50 urządzeń jest już dostępnych dla użytkowników.

(ISBnews)

Ustawa wiatrakowa – uchwalać teraz czy poczekać do wyborów prezydenckich` Tydzień Energetyka: Komitet Stały RM przyjął ustawę wiatrakową; Amerykańsko-kanadyjska wojna celna sięga po prąd; JSW wyfedrowała większość strat górnictwa;  Komitet Stały Rady Ministrów w końcu przyjął projekt zmiany ustawy odległościowej. Wcześniej kilkakrotnie spadał on z porządku obrad albo był cofany z powodu kolejnych, często zadziwiających zastrzeżeń różnych ministerstw. Ostatnie wyszło z MAP i dotyczyło repoweringu. Ale w końcu udało się przepchnąć projekt przez komitet, została komisja prawnicza i cały rząd. Czy projekt trafi do Sejmu przed wyborami prezydenckimi, tego nie wiadomo, bo były pogłoski, że będzie musiał poczekać, aż kurz i emocje po głosowaniu opadną. Jeśli projekt trafi do prezydenta, a ten go zawetuje, to Sejm prezydenckiego weta nie zdoła odrzucić. Po objęciu funkcji przez nową głowę państwa, całą procedurę uchwalania ustawy trzeba będzie powtórzyć. Ale jeszcze gorszy wariant to skierowanie przez Andrzeja Dudę ustawy wiatrakowej do dysfunkcyjnego Trybunału Konstytucyjnego – ustawa nie wejdzie wówczas w życie, a uchwalenie nowej, w tym samym kształcie będzie problematyczne, w sytuacji w której dokładnie te same rozwiązania będą czekać w TK. Z praktycznego punktu widzenia lepiej więc poczekać z uchwaleniem ustawy na wynik wyborów prezydenckich. Z ciekawostek, o ile projekt likwiduje ogólną zasadę 10H (nie mniej niż 700 m) na rzecz 500 m odległości minimalnej wiatraka od zabudowań, to wprowadza zasadę 1H przy budowie obok dróg krajowych. A jeżeli wiatrak stoi na drodze „krajówki” która dopiero ma powstać i nie spełnia 1H, to zostanie w odpowiednim momencie rozebrany, choć za odszkodowaniem. Amerykańsko-kanadyjska wojna celna sięga po prąd Kanada szykuje odwet za cła, wprowadzone na towary z tego kraju przez administrację Donalda Trumpa. W pierwszej kolejności władze kanadyjskich prowincji wyrzuciły ze sklepów monopolowych amerykańskie napitki, zgodnie z deklaracją premiera Justina Trudeau, który zaapelował do współobywateli, aby pili kanadyjską żytnią zamiast burbona z Kentucky. A potem przyszła kolej na prąd, tym razem w przewodach, a nie w butelkach. Premier prowincji Ontario Doug Ford zapowiedział wprowadzenie 25% cła na energię elektryczną eksportowaną do sąsiadów z południa, i nie wykluczył wprowadzenia zakazu eksportu w ogóle. Premier Quebecu François Legault też nie wykluczył, że sięgnie po jakąś formę odwetu. A to będzie oznaczało mocne uderzenie Jankesów po kieszeniach. Kanadyjczycy eksportują do USA masę energii elektrycznej ze swoich elektrowni wodnych, produkujących za przysłowiowe grosze. W zeszłym roku cały eksport sięgnął 27 TWh, rok wcześniej 33 TWh, kiedy to Ontario Power Generation wysłało do Stanów 17 TWh (danych za 2024 dla Ontario jeszcze nie ma). Interes jest tak dobry, że OPG ma nawet narzucone ograniczenia w eksporcie. Tradycyjnie największym eksporterem jest Quebec Hydro, choć wolumen waha się w zależności od ilości dostępnej wody i opadów śniegu zimą. Średni eksport z ostatnich lat Quebecu to 21 TWh. W budowie jest na przykład bezpośrednia linia z prowincji prosto na nowojorski Queens. Możliwy spadek importu z Kanady niepokoi amerykańskich operatorów przesyłowych połączonych w jeden system - Eastern Interconnection. Jak ogłosili już niektórzy z nich, ponieważ amerykańskie i kanadyjskie sieci są mocno zintegrowane, spadki przesyłu przez granicę może poskutkować kłopotami z bilansowaniem. Ostrzegają też, że problemy mogą się rozlać po całych Stanach na wschód od Gór Skalistych, za wyjątkiem odizolowanego niemal zupełnie od reszty Teksasu. JSW wyfedrowała większość strat górnictwa Większość strat górnictwa węgla kamiennego za zeszły rok jest „zasługą” Jastrzębskiej Spółki Węglowej. JSW oszacowała swoją stratę netto na niemal 7,3 mld zł, podczas gdy całe górnictwo miało stratę 11 mld zł. JSW wydobyła 12,25 mln ton węgla, czyli ponad jedną czwartą całego polskiego wydobycia, z czego niemal 10 mln ton koksującego. A przy przychodach ze sprzedaży rzędu 11,3 mld zanotowała stratę na sprzedaży ponad 750 mln zł. Tymczasem spółka w wyniku wdrożenia - jak to określono - inicjatyw optymalizacyjnych oraz Planu Strategicznej Transformacji - zdecydowała się obciąć planowane na 2025 rok inwestycje o 1,2 mld zł. A jednocześnie planuje zwiększyć wydobycie węgla koksującego w wyniku „poprawy wykorzystania kompleksów ścianowych”. Do dymisji podał się wiceprezes JSW ds. rozwoju, Jarosław Kluczniok; Orlen sprzedał gaz Ukrainie 
Transformacja energetyczna to złudzenie. Chcemy więcej i więcej…` Od epoki drewna, poprzez epokę węgla, ropy aż do epoki atomu i  odnawialnych źródeł energii. Francuski badacz udowadnia, że ta linearna wizja dziejów jest błędna. W rzeczywistości mamy do czynienia z samonakręcającą się spiralą popytu na wszystkie nośniki energii.
Mój Prąd: Rekordowy budżet programu dzięki kolejnej transzy środków` Program Mój Prąd 6.0 doczekał się kolejnego zwiększenia budżetu. Dodatkowe 600 mln zł pozwala na wydłużenie naboru wniosków, który potrwa do 29 sierpnia 2025 r. lub do wyczerpania środków.

Partnerzy portalu