Warszawa, 18.06.2019 (ISBnews) – Ciągnik siodłowy Scania, zasilany gazem LNG jest testowany przez pracowników Poczty Polskiej na trasie Lublin – Warszawa. To kolejny etap wdrażania programu stopniowej wymiany floty samochodowej narodowego operatora wyznaczonego na niskoemisyjną, podała Scania Polska.
"Zgodnie ze strategią Poczta Polska stawia na rozwój usług logistycznych. Rocznie przewozimy ponad 1,8 mld przesyłek pocztowych i ponad 1 mln przesyłek paletowych. Prognozy pokazują, że w kolejnych latach wolumeny będą rosły. Jednocześnie przygotowując się do wejścia w tzw. 'Strefy Czystego Transportu' Poczta, podobnie jak inne firmy logistyczne, z odpowiednim wyprzedzeniem analizuje rynek pojazdów zarówno elektrycznych jak i na paliwa alternatywne, aby zdobyć doświadczenia i jak najlepiej przygotować się do wymiany floty" – powiedział dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych Poczty Polskiej Jerzy Garycki, cytowany w komunikacie.
Testowany przez Pocztę Polską pojazd to ciągnik siodłowy Scania R410 nowej generacji zasilany skroplonym gazem ziemnym LNG (liquefied natural gas). Osiągi i charakterystyka 13-litrowego silnika Scania wykorzystywanego w pojeździe są takie, jakich oczekuje się od nowoczesnego silnika wysokoprężnego o tej samej mocy. Wykorzystanie gazu ziemnego pozwala jednak na redukcję emisji CO2 na poziomie około 10%. Co więcej, w przypadku pojazdów zasilanych LNG emisja toksycznych tlenków azotu jest o ponad 60% niższa, w porównaniu z pojazdami zasilanymi dieslem.
Dodatkowo, dzięki właściwościom gazu ziemnego możliwe jest całkowite wyeliminowanie emisji cząstek stałych. Ciągnik został wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów Scania Opticruise, która zapewnia płynną i szybką zmianę biegów oraz najwyższy komfort jazdy kierowcy. Zasięg typowego ciągnika siodłowego Scania zasilanego LNG w płaskim terenie wynosi do 1 300 km, podano także.
"W Scania traktujemy zrównoważony rozwój bardzo poważnie, jako zadanie na tu i teraz. Optymalizując transport i mobilność w inteligentny sposób, wykorzystując nie tylko paliwa alternatywne, ale także digitalizację i automatyzację, możemy ograniczyć marnotrawstwo w transporcie i zadbać o środowisko. Scania to znacznie więcej niż produkty i usługi, to kompleksowe, zrównoważone rozwiązania transportowe" – dodał dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska Paweł Paluch.
Poczta Polska od ponad roku przeprowadza największe w Polsce testy pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi. W ubiegłym roku testowano pojazdy elektryczne do 3,5 t o ładowności do 800 kg. Jesienią do pocztowej floty dołączy kilkadziesiąt aut tego typu. W tym roku przetestowano elektryczne pojazdy dostawcze kilku marek o ładowności pow. 800 kg, przypomniano także w materiale.
Scania Polska jest generalnym dystrybutorem i przedstawicielem Scania CV AB, światowego lidera w obszarze kompleksowych rozwiązań transportowych. W Polsce sieć Scania tworzą: 11 dilerów i 39 autoryzowanych serwisów oraz własne centrum szkoleniowe.
(ISBnews)