Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. PKP Cargo: Przewozy węgla realizujemy w 100%, rozmawiamy o transporcie też z Południa

PKP Cargo: Przewozy węgla realizujemy w 100%, rozmawiamy o transporcie też z Południa

PKP Cargo deklaruje, że w 100% wypełnia zlecenia na przewóz węgla z polskich i zachodnioeuropejskich portów oraz rozmawia o uruchomieniu transportu znad Adriatyku, poinformowali przedstawiciele zarządu.

"Zlecenia ze spółek, które chcą, żeby przewieźć węgiel z portów, realizujemy w 100%. To, co zostało zlecone PKP Cargo, zostaje wywiezione z portów. Oscyluje to, wywóz z portów, całego węgla [w tym koksującego], […] jak patrzymy za sam wrzesień, to jest to ponad 3 mln t. Robimy bardzo duży wolumen, […] a jeśli będziemy się odnosić do IV kw. to z miesiąca na miesiąc rośnie. Cała operacja, jaka została nam zlecona, jest realizowana praktycznie w 100% […] nie tylko z portów, ale też z kopalń" – powiedział członek zarządu ds. operacyjnych Marek Olkiewicz podczas konferencji prasowej.

Poinformował, że PKP Cargo wozi węgiel też z zagranicznych portów: Amsterdamu, Bremy, Rostocku, Rygi.

"Mamy w planie też południowe porty, prowadzimy rozmowy, ale one muszą nam się spinać biznesowo. Ale jesteśmy z dużymi partnerami w trakcie rozmów, jest Słowenia, mamy Czechy [po drodze] do wykorzystania" – dodał prezes Dariusz Seliga.

Prezes pytany o zabezpieczenie kosztów energii trakcyjnej na przyszły rok, poinformował o trwających negocjacjach.

"Jesteśmy w trakcie negocjacji. Do końca tego roku jesteśmy oczywiście zabezpieczeni, natomiast od nowego roku – jesteśmy blisko porozumienia, które zostało wypracowane w poczuciu biznesowej odpowiedzialności" – wyjaśnił.

Zarząd odniósł się też do przebiegu rozmów ze stroną społeczną o podwyżkach płac.

"Jesteśmy w sporze zbiorowym, jesteśmy na etapie mediacji. Wczoraj odbyły się rozmowy, […] nastąpiło zbliżenie stanowisk, ale nie na tyle, by osiągnąć porozumienie. Istotne jest, że nie podpisaliśmy protokołu rozbieżności" – powiedział członek zarządu,przedstawiciel pracowników Zenon Kozendra, dodając, że kolejne rozmowy odbędą się nie później niż w styczniu i że myśli, że zakończą się podpisaniem porozumienia.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2021 r. miała 4,27 mld zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)

Gaz w energetyce ma niezłe perspektywy. Ale jak długo?` Towarowa Giełda Energii liczy na wzrost obrotów na rynku gazu, a w miarę postępów transformacji energetycznej, także na handel gwarancjami pochodzenia dla „zielonych” gazów oraz instrumentami finansowymi. Zużycie gazu ziemnego będzie w Polsce przez najbliższe lata rosnąć, ponieważ będzie to główne paliwo przejściowe, dla którego na razie trudno o alternatywę.
Przemysł przyszłości: Dołącz do liderów branży na Green Industry Summit 2024 w Krakowie!` Już 22 października 2024 roku w historycznych murach Starej Zajezdni Kraków odbędzie się XIII edycja Green Industry Summit – konferencji, która co roku przyciąga liderów przemysłu, przedstawicieli rządu oraz ekspertów z całego kraju. To wyjątkowa okazja do wymiany doświadczeń, nawiązania cennych kontaktów oraz zdobycia wiedzy na temat najnowszych trendów i wyzwań związanych z zieloną transformacją przemysłu.
Dlaczego polskie firmy powinny stawiać na elastyczność w zużyciu energii?` Jedne z najwyższych ceny energii w Europie, brak perspektyw na obniżki i powolna transformacja energetyczna sprawiają, że polskim przedsiębiorstwom coraz więcej czasu zajmują poszukiwania oszczędności. Wiele biznesów stara się zmniejszyć ilość zużywanej energii, ograniczając produkcję lub podnosi ceny swoich produktów, by zrównoważyć rosnące koszty ich wytworzenia. Dlaczego elastyczność energetyczna jest tak ważna dla przemysłu?

Partnerzy portalu