Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. PKP Cargo ma 23,2 tys. wagonów do przewozu węgla, planuje 500 kolejnych do końca roku

PKP Cargo ma 23,2 tys. wagonów do przewozu węgla, planuje 500 kolejnych do końca roku

nbsp;PKP Cargo zwiększyło liczbę sprawnych wagonów do przewozu węgla do 23 276 sztuk do sierpnia br., a zaplanowane remonty dodatkowych węglarek pozwolą na zwiększenie jej o dodatkowe 500 sztuk do końca br., poinformował wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki.

"Od lutego do sierpnia 2022 r., dzięki intensyfikacji działań utrzymaniowych, zwiększono liczbę sprawnych wagonów do przewozu węgla o 480 sztuk, do poziomu 23.276 sztuk. Spółka zakłada, że podjęte działania w zakresie remontu dodatkowych węglarek w ramach Grupy PKP Cargo pozwolą na dalsze zwiększanie liczby sprawnych wagonów do przewozu węgla, o kolejne 500 sztuk, do końca 2022 r." – napisał Małecki w odpowiedzi na interpelacje poselską.

Podał także, że w okresie od stycznia 2016 r. do lipca 2022 r. spółka nie dokonywała zakupu wagonów do przewozu węgla. Wagony nie były też sprzedawane, natomiast ze względu na stan techniczny, 6 164 wagony wycofano z eksploatacji.

Małecki przypomniał także, że od połowy 2021 r. PKP Cargo wdraża rozłożony na etapy do 2025 r. projekt SAP Transportation Management System – platformę do zarządzania transportem.

SAP TMS zapewnia spółce obsługę wszystkich obszarów procesu przewozowego, od kontaktów z klientem, poprzez planowanie zapotrzebowania na przewóz ładunków (zarówno w ruchu krajowym, jak i międzynarodowym), po budowę harmonogramu przewozów.

Narzędzie to zapewnia monitoring transportów, a tym samym m.in. umożliwia efektywniejsze planowanie pracy drużyn trakcyjnych i skracanie czasu obiegu wagonów i lokomotyw. Podnosi to wskaźniki efektywności operacyjnej, nie tylko w przypadku transportów węgla, ale także innych ładunków, podsumował Małecki.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2021 r. miała 4,27 mld zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)