Warszawa, 18.12.2020 (ISBnews) – Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG) będzie sponsorem strategicznym polskiej piłki ręcznej przez kolejne cztery lata – do końca 2024 roku, podała spółka.
Tak jak dotychczas, PGNiG będzie wieloaspektowo wspierać polską piłkę ręczną jako sponsor strategiczny wszystkich reprezentacji Polski kobiet i mężczyzn, Pucharu Polski oraz piłki ręcznej plażowej. To najważniejsza umowa sponsoringowa PGNiG w obszarze sportu, podkreślono.
"Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo z dumą i zaangażowaniem wspiera polską piłkę ręczną – jedną z najbardziej emocjonujących dyscyplin wśród sportów zespołowych. Jesteśmy z naszymi drużynami na dobre i złe, w momentach pięknych i trudnych, gdy wygrywają i także, gdy przegrywają. Liczymy na dynamiczny rozwój tej dyscypliny oraz sukcesy naszych reprezentacji na arenie międzynarodowej. Angażując się w sport, pokazujemy, że jego zasady i wartości są dla nas niezwykle ważne. Wsparcie piłki ręcznej – zarówno na poziomie reprezentacyjnym, jak i klubowym – to ważny element naszego społecznego zaangażowania oraz strategii promocyjnej i marketingowej spółki" – powiedział prezes PGNiG Paweł Majewski, cytowany w komunikacie.
Marka PGNiG w sposób jednoznaczny kojarzy się z piłką ręczną, co potwierdzają analizy i badania sponsoringu sportowego, zaznaczono
"Stworzyliśmy długofalowy plan rozwoju polskiej piłki ręcznej, chcemy zintensyfikować szkolenie sportowe wśród dzieci i młodzieży oraz docelowo – w miarę możliwości – zwiększyć liczbę ośrodków szkolenia piłki ręcznej i szkół mistrzostwa sportowego. Poszukujemy młodych talentów i inwestujemy w ich rozwój. W naszych kadrach seniorskich nastąpiła nieuchronna wymiana pokoleniowa, pojawiają się w nich młodzi, perspektywiczni zawodnicy i zawodniczki – co z pewnością przyniesie oczekiwane korzyści i sukcesy. Planujemy kolejne aktywności promocyjne dedykowane PGNiG i piłce ręcznej" – dodał prezes Związku Piłki Ręcznej w Polsce Andrzej Kraśnicki.
PGNiG jako sponsor strategiczny wspiera rozwój polskiej piłki ręcznej od 2010 roku. Sponsoruje seniorskie, młodzieżowe i juniorskie reprezentacje Polski kobiet i mężczyzn. Jest tytularnym sponsorem PGNiG Superligi oraz PGNiG Pucharu Polski. Spółka zaangażowała się także w sponsoring piłki ręcznej plażowej.
PGNiG jest obecne na warszawskiej giełdzie od 2005 r. Grupa zajmuje się wydobyciem gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju, importem gazu ziemnego do Polski, magazynowaniem gazu w podziemnych magazynach gazu, dystrybucją paliw gazowych, a także zagospodarowaniem złóż gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju i za granicą oraz świadczeniem usług geologicznych, geofizycznych i poszukiwawczych w Polsce i za granicą. Skonsolidowane przychody wyniosły 42,02 mld zł w 2019 r.
(ISBnews)