Warszawa, 10.01.2020 (ISBnews) – Polska Grupa Górnicza (PGG) zainwestuje ok. 28 mln zł w 2020 r. i 15 mln w 2021 r. w zwiększenie produkcji ekogroszków dla klientów indywidualnych, podała spółka. Produkcja workowanych ekogroszków wzrośnie o 400%.
"PGG, spełniając oczekiwania klientów, znacznie zwiększa produkcję ekogroszków, która w tym roku powinna osiągnąć poziom 1,2 mln ton, czyli o ponad 100% więcej niż w latach ubiegłych" – czytamy w komunikacie.
Spółka rozpoczęła rozbudowę automatycznej linii do konfekcjonowania węgla w Zakładzie Paliw Ekologicznych Wola. W miejsce dotychczas użytkowanej, niskowydajnej linii do workowania (do 150 t/dobę), w zakładzie zostanie zabudowana nowoczesna instalacja o wydajności do 600 t/dobę. Celem inwestycji jest zwiększenie produkcji ekogroszków o 100% r/r, a w zakresie ilości węgla workowanego o 400% tylko w samym ZPE Wola.
"Prace przy rozbudowie nowoczesnej linii rozpoczęły się w styczniu, a termin jej uruchomienia planowany jest już na czerwiec tego roku. To oznacza, że już jesienią, w nowym sezonie grzewczym, będziemy mogli dostarczyć klientom dodatkowe ilości ekogroszku i odpowiedzieć tym samym na duże zapotrzebowanie rynku" – powiedział prezes PGG Tomasz Rogala, cytowany w komunikacie.
Równocześnie, przygotowania do uruchomienia nowoczesnej linii do paczkowania ekogroszków trwają także w KWK ROW Ruchu Chwałowice. Po zakończeniu inwestycji, planowanej na III kwartał br., zakład będzie mógł konfekcjonować do 60 tys. ton rocznie.
"Pracujemy intensywnie, by zwiększyć podaż ekogroszków PGG w przyszłym sezonie grzewczym. Obie te inwestycje pozwolą nie tylko zwiększyć sprzedaż ekogroszków, ale także obniżyć koszty workowania" – dodał prezes.
Jednocześnie z rozbudową nowoczesnych linii do paczkowania, spółka unowocześnia i rozbudowuje swój sklep internetowy. Rozwijana jest również sprzedaż detaliczna i hurtowa w oparciu o sieć autoryzowanych sprzedawców PGG w całej Polsce. Ma to m.in. obniżyć koszty dystrybucji przy zapewnieniu gwarancji jakości i atrakcyjnej ceny ekogroszków produkowanych z polskiego węgla.
"Spółka, aby w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy polskiego węgla współpracuje także z podmiotami zewnętrznymi, takimi jak Katowicki Węgiel, łącznie z perspektywą włączenia zakładu do struktur PGG celem pełnego wykorzystania jego potencjału produkcyjnego. W połowie stycznia br. wystartuje także duża kampania medialna PGG związana nie tylko ze sprzedażą ekogroszków, ale także promująca nowoczesne i ekologiczne metody spalania węgla. Podejmowane działania mają na celu nie tylko zwiększanie oferty i sprzedaży ekologicznych paliw węglowych PGG, ale również wpisują się w realizację programów poprawy powietrza na szczeblu samorządowym i rządowym" – czytamy dalej.
Polska Grupa Górnicza jako spółka celowa powstała w celu przejęcia majątku i zobowiązań Kompanii Węglowej. 1 kwietnia 2017 r. została podpisana umowa sprzedaży na rzecz PGG Sp. o.o. przedsiębiorstwa KHW S.A., w skład którego wchodzą Kopalnia Węgla Kamiennego "Mysłowice-Wesoła", Kopalnia Węgla Kamiennego "Murcki-Staszic", Kopalnia Węgla Kamiennego "Wujek" oraz Kopalnia Węgla Kamiennego "Wieczorek", a także udziały w Śląskim Centrum Usług Wspólnych Sp. z o.o. w Katowicach. 29 grudnia 2017 r. PGG sp. z o.o. przekształciła się w spółkę akcyjną.
(ISBnews)