Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. PGE ma warunkową umowę sprzedaży swoich obiektów hotelowych do PHH

PGE ma warunkową umowę sprzedaży swoich obiektów hotelowych do PHH

Warszawa, 15.12.2021 (ISBnews) – Elbest z Grupy PGE ma warunkową umowę sprzedaży Polskiemu Holdingowi Hotelowemu (PHH) 6 hoteli i 4 innych obiektów, które świadczą usługi hotelowo-gastronomiczne i konferencyjno-szkoleniowe. Planowane włączenie hoteli i obiektów Elbest do PHH to kolejny krok w prowadzonej konsolidacji spółek hotelowych, należących do Skarbu Państwa, podała Polska Grupa Energetyczna (PGE).

"Sprzedaż obiektów hotelowych spółki Elbest Polskiemu Holdingowi Hotelowemu jest elementem porządkowania struktury Grupy PGE i realizacji zadań zmierzających do koncentracji na działalności podstawowej. Nowy inwestor dla obiektów hotelowych spółki Elbest to bardzo dobra informacja. Wiedza i doświadczenie inwestora branżowego, jakim jest PHH, z pewnością pozwolą na rozwój obiektów hotelowych spółki" – powiedział prezes PGE Wojciech Dąbrowski, cytowany w komunikacie.

Polski Holding Hotelowy to spółka w 100% z kapitałem państwowym, której celem jest skonsolidowanie i nowoczesne zarządzenie obiektami świadczącymi usługi hotelarskie, należącymi do Skarbu Państwa. W grupie kapitałowej PHH znajduje się łącznie 27 obiektów, co czyni ją druga największą grupą hotelową w kraju i pierwszą z wyłącznie polskim kapitałem.

Elbest jest spółką zależną PGE Polskiej Grupy Energetycznej. Pod marką Elbest Hotels posiada i zarządza dziesięcioma obiektami hotelowymi i gastronomicznymi położonymi w centrum kraju, na wyspie Wolin, w Beskidach, Karkonoszach, Bieszczadach i Dolnym Śląsku.

Grupa PGE wytwarza 41% produkcji netto energii elektrycznej w Polsce, a jej udział w rynku ciepła wynosi 18%. Grupa szacuje swój udział w rynku energii ze źródeł odnawialnych na 10%. Na obszarze dystrybucyjnym wielkości ok. 123 tys. km2 PGE obsługuje 5,5 mln klientów. Jej udział rynkowy pod względem wolumenu dystrybuowanej energii elektrycznej wynosi 25% a sprzedaży do odbiorców końcowych – 33%. Spółka jest notowana na GPW od 2009 r.

(ISBnews)