Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. Origo Group/Stena Recycling: 64% Polaków chce oznaczania produktów pod kątem emisji CO2

Origo Group/Stena Recycling: 64% Polaków chce oznaczania produktów pod kątem emisji CO2

nbsp;Czterech na pięciu Polaków (81%) przywiązuje dużą wagę do tego, aby produkty były wytwarzane z materiałów pochodzących z recyklingu, a 60% jest skłonna dostosować swoją konsumpcję i nawyki, aby zmniejszyć wpływ na klimat. Jednocześnie trzech na pięciu konsumentów (64%) chce, aby informacja dotycząca całkowitej emisji CO2 cyklu życia produktów była dostępna, wynika z badania konsumenckiego Origo Group na zlecenie Stena Recycling.

Z badania, które w całości zostanie przedstawione podczas międzynarodowej konferencji Circular Initiative 14 listopada, wynika też, że 82% badanych uważa, iż produkty stworzone z materiałów z recyklingu mają taką samą jakość, jak produkty stworzone z surowców pierwotnych.

"Obecnie konsumenci przywiązują dużą wagę do tworzenia produktów w sposób zrównoważony i pragną większej przejrzystości w zakresie informowania o ich rzeczywistym śladzie klimatycznym w ciągu całego okresu użytkowania. Fakt, że większość domaga się szerszej gamy zrównoważonych produktów, jest jasnym sygnałem dla firm produkcyjnych, że powinny traktować te potrzeby w przyszłości priorytetowo. Przedsiębiorstwa, które rozszerzą swoją ofertę o produkty wyraźnie oznaczone o emisję dwutlenku węgla w całym ich cyklu życia, mogą wiele zyskać w przyszłości" – powiedziała PR & marketing manager Stena Recycling Aleksandra Surdykowska, cytowana w komunikacie.

W badaniu przeprowadzonym przez Origo Group w maju 2023 r. wzięło udział 5 064 konsumentów w wieku 18-65 lat w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii i Polsce. W Polsce udział wzięło 1 015 konsumentów. Celem badania jest prezentacja opinii konsumentów, które mogą wspierać podejmowanie działań, przez firmy i interesariuszy, na rzecz obiegu zamkniętego. 

Circular Initiative zrzesza innowacyjnych liderów z branży przemysłowej, technologicznej, biznesowej, politycznej, a także ze środowiska naukowego. W tym roku podczas piątej edycji na scenie pojawią się m.in. przedstawiciele takich firm jak: Investor AB, Electrolux, ABB i Alfa Laval, a takze nowi partnerzy, tacy jak Outokumpu i Vestas.

(ISBnews)