Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. Naster chce zadebiutować na NewConnect w połowie 2023 r., rusza z crowdfundingiem

Naster chce zadebiutować na NewConnect w połowie 2023 r., rusza z crowdfundingiem

Naster chce pozyskać ponad 2,6 mln zł w ramach crowdfundingu udziałowego, a także planuje debiut na NewConnect w połowie 2023 roku, podała spółka. Zapisy na akcje Naster ruszyły 11 października 2022 r.

"Strategia Naster zakłada długofalowe podejście do rynku odnawialnych źródeł energii. Już 5 lat temu podjęliśmy decyzję o wejściu na giełdę. Kierowaliśmy się długofalowym założeniem, że chcemy pozyskać finansowanie na rozwój farm i dostaw zielonej energii dla klientów biznesowych, a nie modą czy zwiększonym popytem na sprzedaż fotowoltaiki. W międzyczasie rozwijaliśmy zespół sprzedażowy, techniczny i obsługę klienta. Pandemia trochę pokrzyżowała nasze plany. Jednak skutecznie i skrupulatnie realizujemy raz wyznaczony cel. Trzeba też pamiętać, że rdzennym biznesem Naster jest kontraktacja energii. Dzięki temu nie tylko lepiej rozumiemy rynek, ale także jesteśmy w stanie przetrwać różne zawirowania na rynku OZE. Zawsze najbardziej skupialiśmy się na kliencie biznesowym, więc spowolnienie na rynku stanowi dla nas szansę na rozwój" – powiedział założyciel i CEO Naster Maciej Sieracki, cytowany w komunikacie.

W ramach finansowania społecznościowego Naster planuje zebrać 2 600 000 zł, z czego większość chce przeznaczyć na rozwój sprzedaży EaaS (Energy-as-a-Service), pomp ciepła oraz instalacji fotowoltaicznych (PV) dla kanału B2B.

"W ciągu najbliższych 10 lat widoczny będzie wzrost rynku OZE i rozwój spółek, które zajmują się tą tematyką. Obecne, chwilowe wyhamowanie stanowi dla Naster okazję do dynamicznego wzrostu, dlatego chcemy najpierw pozyskać finansowanie w crowdfundingu, a już w przyszłym roku wejść na New Connect" – dodał Sieracki.

Z pozyskanych środków spółka planuje przeznaczyć 600 tys. zł na inwestycję w rozwój sprzedaży EaS, 800 tys. zł na dalszy rozwój sprzedaży pomp ciepła, a 300 tys. zł na rozwój sprzedaży instalacji fotowoltaicznych (PV) dla kanału B2B, wymieniono.

Pozostała część pozyskanego z emisji kapitału w wysokości 900 tys. zł ma zostać przeznaczona na zakup i realizację testowego projektu farmy PV o mocy 1 MWp. Środki z kampanii zostaną przeznaczone na niezbędny wkład własny, a większość finansowania będzie pochodzić z kredytu, którego zabezpieczeniem będzie corporate Power Purchase Agreement (cPPA) – długoterminowa umowa na sprzedaż energii z jej bezpośrednią dostawą do klienta. Jej odbiorcami będą liczne małe i średnie firmy już współpracujące ze Spółką, które będą chciały obniżyć swoje koszty i zapewnić zieloną energię, wyjaśniono. 

Naster zakłada realizację większej liczby tego typu projektów w przyszłości, zapowiedziano również.

Mają one zapewnić Grupie Naster stałe źródło pasywnych przychodów na wiele lat. W dalszej przyszłości firma będzie analizować możliwości pozyskania projektów farm wiatrowych oraz wejścia na rynek produkcji wodoru wraz z zakupem własnych elektrolizerów. 

Kolejnym krokiem w rozwoju Naster ma być debiut na rynku NewConnect, zaplanowany na połowę 2023 roku, podsumowano.

Naster działa w branży energetycznej od 2010 roku, łącząc sprzedaż energii i gazu ze sprzedażą fotowoltaiki i pomp ciepła dla klientów biznesowych, detalicznych oraz rolników. Obecnie jest liderem na rynku zmiany sprzedawcy dla klientów biznesowych. Do tej pory spółka pozyskała ponad 20 tys. klientów na terenie całej Polski, dla których zakontraktowała 3,8 mld MWh energii.

(ISBnews)