Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. FFR: Ok. 38% Polaków kupi droższy produkt, jeśli pochodzi on z firmy rodzinnej

FFR: Ok. 38% Polaków kupi droższy produkt, jeśli pochodzi on z firmy rodzinnej

Warszawa, 16.10.2017 (ISBnews) – Polacy skłonni są kupić droższy z dwóch podobnych produktów, jeśli będzie on pochodził z firmy rodzinnej – taką decyzję podjęłoby 37,4% badanych, wynika z badania "Polacy o firmach rodzinnych. Firmy zbudowane na zaufaniu" przygotowanego przez Fundację Firmy Rodzinne (FFR). Prawie 30% spośród nich, deklaruje, że jest gotowych zapłacić różnicę w cenie wynoszącą więcej niż 10%. Agencja ISBnews była partnerem medialnym prezentacji wyników badania.

"Okazuje się, że najważniejszą zachętą do wyboru producentów rodzinnych jest przekonanie konsumentów co do wysokiej jakości oraz polskiego pochodzenia towaru. 60% Polaków, którzy kiedykolwiek kupili produkt firmy rodzinnej wierzy, że w takim przedsiębiorstwie o poziom jakości produktów dba sam właściciel. Kolejnym czynnikiem zachęcającym do zakupu produktu firmy rodzinnej okazała się ich polskość. W 2016 roku takiej odpowiedzi udzielił co czwarty z respondentów, którym zadano to pytanie, rok później – już co drugi. Wśród młodych Polaków (do 24 lat) bardzo ważnym elementem okazało się także przekonanie o sprawiedliwym traktowaniu pracowników w firmach rodzinnych" – czytamy w komunikacie poświęconym badaniu.

Z badania wynika, że 31,8% nie jest w stanie zapłacić więcej za produkt firmy rodzinnej niż za porównywalny produkt, ale z firmy, która nie deklaruje swojej rodzinności i tradycji, natomiast 30,7% badanych – nie ma na ten temat zdania.

Ponadto, informacja, że sklep jest prowadzony przez firmę rodzinną skłoniłaby 48% respondentów do częstszych zakupów w tym sklepie, a w grupie badanych do 24 lat taką gotowość zadeklarowało 53%.

Badanie wykazało również, że ponad połowa badanych, tj. 51,2%, przyznaje, że polecany produkt pochodzący z firmy rodzinnej ma dodatkowe znaczenie przy udzielaniu rekomendacji.

Fundacja Firmy Rodzinne stworzyła znak towarowy "Drzewko firma rodzinna". Jak wynika z badania, 29% Polaków spotkało się z tym znakiem.

Fundacja Firmy Rodzinne (FFR) powstała w 2011 roku. To organizacja not for profit, której misja jest bezinteresownie wspomagać członków rodzin prowadzących firmy rodzinne i być reprezentantem ich interesów. Fundacja działa w duchu wzajemnej współpracy i wspierania się firm rodzinnych.

(ISBnews)