Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Krótkie spięcie
  4. >
  5. Esoleo z Grupy Polsat Plus zamontuje 300 instalacji PV na sklepach Dino Polska

Esoleo z Grupy Polsat Plus zamontuje 300 instalacji PV na sklepach Dino Polska

Esoleo – spółka z Grupy Polsat Plus – podpisało kolejną umowę z Dino Polska na montaż 300 instalacji fotowoltaicznych o mocy 39,6 kWp każda, podała spółka. W ramach pierwszego kontraktu, obejmującego lata 2020-2021, spółka uruchomiła dla sieci 200 elektrowni słonecznych.

"Dino to przykład dużej sieci sklepów, która, decydując się na fotowoltaikę, dba zarówno o swój biznes, zabezpieczając się przed rosnącymi cenami energii, ale też troszczy się o czyste powietrze w Polsce. Naszymi klientami są zarówno największe sieci w kraju jak i te, które posiadają kilka sklepów, bo własne elektrownie fotowoltaiczne to dobra inwestycja na przyszłość. Wzrosty cen energii dotykają zarówno gospodarstwa domowe, jak i polskie przedsiębiorstwa, dlatego jednym i drugim oferujemy rozwiązanie, które dzięki produkcji własnego prądu daje oszczędności i przewidywalność wydatków" – skomentował prezes Esoleo Mariusz Klimczak, cytowany w komunikacie.

Do końca 2022 roku moc instalacji fotowoltaicznych na dachach sklepów należących do Dino Polska wyniesie kilkadziesiąt megawatów.

"Jedna firma może zdecydować się na farmę fotowoltaiczną, czyli dużą elektrownię słoneczną zlokalizowaną w jednym miejscu lub na wiele instalacji rozsianych po całej Polsce. Budowa nawet dużej ilości mikroinstalacji jest jednak łatwiejsza i szybsza" – dodał członek zarządu Esoleo Krzysztof Dziaduszyński.

Jest to kolejna duża inwestycja Esoleo, obok uruchomionej pod koniec października 2021 r. największej w Polsce farmy fotowoltaicznej w Brudzewie o mocy 70 MWp, którą firma wykonała dla ZE PAK.

Esoleo dostarcza instalacje dla klientów indywidualnych, rolników, firm oraz dla zawodowej energetyki. Od 2020 r. należy do Grupy Polsat Plus.

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10 125,82 mln zł w 2020 r.

(ISBnews)