nbsp;Carrefour i Eleport podpisały strategiczną umowę o współpracy na polskim rynku, która dotyczy uruchomienia 170 punktów ładowania przy ponad 70 obiektach handlowych należących do Carrefour, zlokalizowanych w 65 polskich miastach, podał Carrefour.
Umowa ustanawia wspólną inicjatywę pomiędzy Carrefour Polska, a Eleport, mającą na celu rozwój sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych na terenie całej Polski. Dzięki tej współpracy, Carrefour zaoferuje klientom ładowanie samochodów elektrycznych energią pochodzącą w 100% z odnawialnych źródeł, co jest zgodne z filarami planu strategicznego "Carrefour 2026" ogłoszonego przez Grupę Carrefour w listopadzie 2022 roku, podkreślono.
"Pierwsze z objętych umową 170 punktów ładowania, które zostaną zlokalizowane przy ponad 70 obiektach należących do Carrefour w 65 polskich miastach, zostaną uruchomione jeszcze tego roku. Obecnie trwają pracę związane z procesem administracyjnym oraz przygotowaniem każdej z lokalizacji do montażu urządzeń. Celem obu partnerów jest jak najszybsze uruchomieniu urządzeń we wszystkich lokalizacjach" – czytamy w komunikacie.
"Wierzymy, że rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych przy naszych obiektach, pomoże nam być bliżej klientów, zachęcając ich do stałego korzystania z ekologicznych rozwiązań. Jednocześnie, partnerstwo to wpisuje się w nasze działania w zakresie osiągnięcia celu zrównoważonego transportu, co jest niezwykle ważne w odpowiedzi na aktualne wyzwania gospodarcze i środowiskowe. Tą są filary, na których chcemy zbudować firmę przyszłości, jaką stać się chce Carrefour Polska" – powiedziała członkini komitetu wykonawczego i dyrektorka nieruchomości, ekspansji i aktywów Carrefour Polska Agata Kopytyńska, cytowana w komunikacie.
Z kolei Eleport widzi w tej współpracy szansę na dalsze poszerzanie swojej sieci i dostępności usług ładowania w Polsce.
"Współpraca z Carrefour Polska to dla nas kolejny kamień milowy wzmacniający obecność na polskim rynku. Dzięki temu partnerstwu będziemy mieli możliwość zaoferowania klientom sieci w kilkudziesięciu polskich miastach możliwości szybkiego ładowania samochodów w czasie codziennych zakupów. Szczególnie cieszy nas, że znaleźliśmy partnera, z którym łączy nas chęć aktywnego budowania rozwiązań przyjaznych środowisku w zakresie transportu" – wskazał dyrektor sprzedaży w Elelport Paweł Doleciński.
Eleport to estońska spółka budująca sieć ładowania pojazdów elektrycznych w Europie Środkowej i Wschodniej, jej udziałowcami są m.in. Bolt i Gren Partners Group, jeden z największych na świecie zarządców inwestycji na rynkach prywatnych).
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci ponad 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ok. 40 stacji paliw.
(ISBnews)