Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) podpisał kilkadziesiąt umów na dofinansowanie budowy infrastruktury ładowania i planuje zakończyć podpisywanie umów na budowę ładowarek dużej mocy w ciągu kilku tygodni, poinformował ISBnews wiceprezes NFOŚiGW Artur Michalski.
"Podpisaliśmy już kilkadziesiąt umów na dofinansowania budowy infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych, na różne moce i liczby ładowarek. Z ładowarkami dużej mocy [powyżej 150 kW] już w zasadzie finiszujemy. Spodziewam się, że dokończymy podpisywanie umów w tej sprawie w ciągu najbliższych tygodni" – powiedział Michalski w rozmowie z ISBnews.
Zastrzegł, że podpisywanie umów na dofinansowanie budowy ładowarek o niskiej mocy (22 kW) idzie wolniej, bo są one zwykle zlokalizowane w bardzo różnych miejscach, np. przy sklepach, urzędach itp.
"Na razie budżet programu w wysokości 870 mln zł wydaje się wystarczający, ale w razie potrzeby będziemy mogli go zwiększyć. Oceniam, że uda się go w całości wykorzystać" – dodał Michalski.
Z 870 mln zł programu wsparcia infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury tankowania wodoru, 70 mln zł miało być przeznaczone na ogólnodostępne ładowarki niskiej mocy, 670 mln zł na urządzenia dużej mocy (co najmniej 50 kW), a 100 mln na infrastrukturę tankowania wodoru.
"Mamy też zainteresowanie wsparciem dla dwóch projektów dotyczących budowy stacji wodorowych" – podsumował wiceprezes.
Piotr Apanowicz
(ISBnews)