Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. E-mobilność
  4. >
  5. Samochody elektryczne
  6. >
  7. Polestar wchodzi do Polski. Polestar 3 będzie jak elektryczny Lotus

Polestar wchodzi do Polski. Polestar 3 będzie jak elektryczny Lotus

Marka Polestar zostanie zaprezentowana na polskim rynku prawdopodobnie już w trzecim kwartale tego roku – dowiedziało się WysokieNapiecie.pl. Będzie sprzedawać na naszym rynku wyłącznie samochody elektryczne. Z naszych informacji wynika, że najnowszy model, Polestar 3, powstanie na tej samej platformie co Lotus. Część serwisów już jest przygotowana do obsługi nowej marki.
polestar 2 bok

Z nieoficjalnych informacji portalu WysokieNapiecie.pl wynika, że wejście Polestara do Polski jest już przesądzone. Ruszyły przygotowania, aby zaprezentować nową markę polskim klientom w trzecim kwartale tego roku.

Polestar, czyli Gwiazda Polarna, został założony w 1996 roku pod Göteborgiem i zajmował się tuningowaniem samochodów Volvo i przygotowywaniem ich do wyścigów. Firma została w 2015 roku kupiona przez szwedzki koncern i zajmowała się przygotowywaniem fabrycznych modeli Volvo o sportowych osiągach z submarką Polestar. Ostatecznie właściciel Volvo, chiński koncern Geely, zdecydował o wyodrębnieniu marki. Polestar zaprezentował swoje pierwsze auto, zbudowane wyłącznie jako hybryda plug-in, Polestar 1, w 2017 roku. Od 2019 roku oferuje całkowicie elektryczny model Polestar 2 i zapowiedziała, że kolejne modele będą oferowane już także jedynie z napędem elektrycznym.

Wchodząc do Polski Polestar będzie więc oferować na razie tylko jeden model – Polestar 2. To duży liftback (4,6 m długości, 1,8 m szerokości i 1,48 m wysokości, 405 litrów w tylnym bagażniku i 35 litrów w bagażniku pod maską). Auto budowane jest na tej samej platformie co dwa elektryczne SUVy Volvo – XC40 Recharge i C40 Recharge. Dzieli z nimi też wiele elementów wnętrza i system infotainment rozwijany przez konsorcjum z udziałem m.in. Google i Intel – Android Automotive.

Polestar 2 kupimy w trzech wersjach:

  1. Polestar 2 Standard Range Single Motor: ma mniejszą baterię (67 kWh pojemności użytkowej) i napęd na przód (231 KM). W Polsce może być oferowany w cenie ok. 230 tys. zł,
  2. Polestar 2 Long Range Single Motor: ma większą baterię (75 kWh pojemności użytkowej) i napęd na przód (231 KM). W Polsce może być oferowany w cenie ok. 245 tys. zł,
  3. Polestar 2 Long Range Dual Motor: ma większą baterię (75 kWh pojemności użytkowej) i napęd na cztery koła (408 KM). W Polsce może być oferowany w cenie ok. 265 tys. zł,

Z informacji WysokieNapiecie.pl wynika, że część serwisów Volvo w dużych miastach Polski jest już przygotowana na serwisowanie tych samochodów, a kolejne będą przygotowywane. Niewielka liczba tych aut została już bowiem sprowadzona do naszego kraju przez pośredników, którzy wcześniej zajmowali się sprowadzaniem Tesli, zanim Amerykanie także zdecydowali się wejść do Polski.

Producent przygotowuje już kolejny model – dużego luksusowego SUVa wielkości XC90/V90, ale o bardziej sportowym wyglądzie i zauważalnie niższego. Jak wynika z informacji WysokieNapiecie.pl Polestar 3 będzie dzielić platformę z nowym Lotusem Eletre (5 m długości, 3 m rozstawu osi). Lotus także należy do Geely. W tym wypadku trzeba spodziewać się już cen w okolicach 500 tys. zł i konkurencji z Teslą Model X.

polestar 3

Tak prezentuje się natomiast elektryczny Lotus Eletre:

Nie jest jeszcze do końca przesądzone jak Polestar będzie w Polsce sprzedawany. Marka przyjęła model stosowany przez Teslę – sprzedaży aut przez Internet. W Polsce, zapewne w Warszawie, najprawdopodobniej pojawi się jednak showroom marki.

To prawdopodobnie nie jest ostatnia marka Geely, które wejdzie na polski rynek. Na Zachodzie chiński koncern sprzedaje jeszcze auta pod marką Lynk & Co. i można się spodziewać, że w ciągu kilku lat, gdy polski rynek aut elektrycznych będzie wystarczająco pojemy, Ta marka także zacznie być oferowana w Polsce.

Integracja rynków energii to hasło tak stare jak integracja europejska. Tworzenie coraz bardziej spójnej Unii jest procesem trwającym dziesiątki lat, podobnie jak łączenie rynków w Europie. Wdrożony mechanizm CORE FB jest kolejnym z licznych kroków na drodze do harmonizacji obszarów fizycznego przesyłania i handlowej wymiany energią elektryczną.
Woman hand holding glowing light bulb
Woman hand holding glowing light bulb on background with financial charts. Global forex trading and investing. Successful business solution concept with electric lamp. Online currency trading
Rynek energii rozwija:
Materiał Partnera
Na rynku fotowoltaiki funkcjonują setki firm z całego świata, które produkują panele i falowniki. Co wybrać? Specjaliści kierują się nagrodami dla producentów, rankingami i certyfikatami. Największą renomę ma nagroda Top Brand PV międzynarodowego instytutu badawczego EUPD Research, której wyniki poprzedzone są kompleksowymi badaniami wśród instalatorów fotowoltaiki na światowych rynkach.
AsEnergy pv (2)
Technologie wspiera:
Fotowoltaikę wspiera:
Rynek energii rozwija:
Tydzień Energetyka: Z Indii płynie diesel z rosyjskiej ropy; Gazprom zakręca kurek Holandii i Danii, Kiedy popłynie prąd z Ukrainy; Chrust zamiast węgla
Tankowiec z norweską ropą w Naftoporcie
fot. PKN Orlen