Z nieoficjalnych informacji portalu WysokieNapiecie.pl wynika, że wejście Polestara do Polski jest już przesądzone. Ruszyły przygotowania, aby zaprezentować nową markę polskim klientom w trzecim kwartale tego roku.
Polestar, czyli Gwiazda Polarna, został założony w 1996 roku pod Göteborgiem i zajmował się tuningowaniem samochodów Volvo i przygotowywaniem ich do wyścigów. Firma została w 2015 roku kupiona przez szwedzki koncern i zajmowała się przygotowywaniem fabrycznych modeli Volvo o sportowych osiągach z submarką Polestar. Ostatecznie właściciel Volvo, chiński koncern Geely, zdecydował o wyodrębnieniu marki. Polestar zaprezentował swoje pierwsze auto, zbudowane wyłącznie jako hybryda plug-in, Polestar 1, w 2017 roku. Od 2019 roku oferuje całkowicie elektryczny model Polestar 2 i zapowiedziała, że kolejne modele będą oferowane już także jedynie z napędem elektrycznym.
Wchodząc do Polski Polestar będzie więc oferować na razie tylko jeden model – Polestar 2. To duży liftback (4,6 m długości, 1,8 m szerokości i 1,48 m wysokości, 405 litrów w tylnym bagażniku i 35 litrów w bagażniku pod maską). Auto budowane jest na tej samej platformie co dwa elektryczne SUVy Volvo – XC40 Recharge i C40 Recharge. Dzieli z nimi też wiele elementów wnętrza i system infotainment rozwijany przez konsorcjum z udziałem m.in. Google i Intel – Android Automotive.
Polestar 2 kupimy w trzech wersjach:
- Polestar 2 Standard Range Single Motor: ma mniejszą baterię (67 kWh pojemności użytkowej) i napęd na przód (231 KM). W Polsce może być oferowany w cenie ok. 230 tys. zł,
- Polestar 2 Long Range Single Motor: ma większą baterię (75 kWh pojemności użytkowej) i napęd na przód (231 KM). W Polsce może być oferowany w cenie ok. 245 tys. zł,
- Polestar 2 Long Range Dual Motor: ma większą baterię (75 kWh pojemności użytkowej) i napęd na cztery koła (408 KM). W Polsce może być oferowany w cenie ok. 265 tys. zł,
Z informacji WysokieNapiecie.pl wynika, że część serwisów Volvo w dużych miastach Polski jest już przygotowana na serwisowanie tych samochodów, a kolejne będą przygotowywane. Niewielka liczba tych aut została już bowiem sprowadzona do naszego kraju przez pośredników, którzy wcześniej zajmowali się sprowadzaniem Tesli, zanim Amerykanie także zdecydowali się wejść do Polski.
Producent przygotowuje już kolejny model – dużego luksusowego SUVa wielkości XC90/V90, ale o bardziej sportowym wyglądzie i zauważalnie niższego. Jak wynika z informacji WysokieNapiecie.pl Polestar 3 będzie dzielić platformę z nowym Lotusem Eletre (5 m długości, 3 m rozstawu osi). Lotus także należy do Geely. W tym wypadku trzeba spodziewać się już cen w okolicach 500 tys. zł i konkurencji z Teslą Model X.
Tak prezentuje się natomiast elektryczny Lotus Eletre:
Nie jest jeszcze do końca przesądzone jak Polestar będzie w Polsce sprzedawany. Marka przyjęła model stosowany przez Teslę – sprzedaży aut przez Internet. W Polsce, zapewne w Warszawie, najprawdopodobniej pojawi się jednak showroom marki.
To prawdopodobnie nie jest ostatnia marka Geely, które wejdzie na polski rynek. Na Zachodzie chiński koncern sprzedaje jeszcze auta pod marką Lynk & Co. i można się spodziewać, że w ciągu kilku lat, gdy polski rynek aut elektrycznych będzie wystarczająco pojemy, Ta marka także zacznie być oferowana w Polsce.