Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Sieci
  4. >
  5. Koronawirus w natarciu. Klientów firm energetycznych czekają zmiany – aktualizacja

Koronawirus w natarciu. Klientów firm energetycznych czekają zmiany – aktualizacja

Firmy energetyczne ograniczają bezpośredni kontakt z klientem, większość biur obsługi klientów zamknięto do odwołania. Firmy zachęcają do kontaktów przez internet, telefon lub pocztą. Sytuacja zmienia się dynamicznie, w praktyce trzeba śledzić komunikaty co kilka godzin.
covid-19-Koronawirus

Liczba zarażonych wirusem Covid-19 w kraju szybko rośnie. Skala problemu zaczyna mocno wpływać na pracę firm, także energetycznych. Początkowo wydawało się, że koronawirus może co najwyżej spowodować zakłócenia w dostawach paneli fotowoltaicznych do Europy. Teraz wiadomo, że pandemia będzie miała znacznie szersze konsekwencje.

PGNiG zamyka biura, ale nie odetnie klientów

Dostawca gazu PGNiG początkowo informował o ograniczeniu pracy biur obsługi klientów. W piątek firma podjęła decyzję o ich zamknięciu. Klienci mogą kontaktować się elektronicznie bądź telefonicznie.

Czytaj także: PSG zapewnia, że dostawy gazu nie są zagrożone

„Z powodu pandemii koronawirusa, mając na względzie troskę o bezpieczeństwo naszych Klientów i pracowników, począwszy od 14 marca 2020 r. do odwołania zamknięte będą wszystkie Biura Obsługi Klienta PGNiG Obrót Detaliczny” – brzmi komunikat. Prezes Jerzy Kwieciński argumentuje, że obecna sytuacja epidemiczna w Polsce oraz standardy i zalecenia państwowej administracji wymagają takich działań.

Firma wcześniej informowała, że nie będzie wstrzymywać dostaw gazu i energii elektrycznej tym klientom, którzy z powodów zaległości finansowych kwalifikują się do odcięcia dostaw gazu ziemnego i energii elektrycznej w okresie od 12-26 marca 2020 r. Zastrzeżono, że w zależności od rozwoju sytuacji  pandemii, termin może zostać wydłużony.

Zamknięte biura Enei

Już w najbliższych daniach klienci zakładów energetycznych nie załatwią wszystkich spraw w punktach obsługi klientów. Poznańska Enea od piątku 13 marca do odwołania zamknęła wszystkie 32 Biura Obsługi Klienta. „Jednocześnie zachęcamy do korzystania ze zdalnych kanałów kontaktu z Eneą. Swoje sprawy, można załatwiać bez wychodzenia z domu poprzez elektroniczne biuro obsługi” – brzmi komunikat Enei.

PGE także zamyka BOK

Grupa PGE postanowiła zamknąć do odwołania stacjonarne Biura Obsługi Klienta. Największy sprzedawca energii w Polsce apeluje do klientów, aby korzystali z infolinii i elektronicznego BOK. Modyfikacji ulega praca infolinii PGE, która będzie dostępna w godzinach 9-17.  Sprzedaż kodów do liczników przedpłatowych odbywa się pod specjalnie wyodrębnionym numerem telefonu.

Czytaj także: Obsługa rekompensat za prąd pochłonie 300 mln zł

Czasowe ograniczenia w pracy zostały wprowadzone również w Punktach Obsługi Klienta Dystrybucyjnego, czyli w placówkach należących do spółki PGE Dystrybucja. Do 27 marca 2020 r. obsługa klientów odbywać się będzie tylko telefonicznie, pocztowo albo elektronicznie.

PGE powołała Zespół Kryzysowy, który monitoruje  sytuację we wszystkich spółkach w Grupie. Oddziały produkcyjne mają opracowane i weryfikowane na bieżąco plany funkcjonowania przy ponadstandardowej absencji. „Pewne i stabilne dostawy prądu i ciepła do odbiorców nie są zagrożone” – zapewniła spółka.

Tauron  zamyka POK

Tauron początkowo informował, że jego punkty obsługi klienta POK działają w formie dziennika podawczego. Ostatecznie katowicka spółka zamknęła do odwołania stacjonarne biura obsługi klienta. „W trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników zachęcamy do korzystania ze zdalnych form obsługi, czyli serwisu obsługowego Mój Tauron, infolinii oraz wysyłania wiadomości e-mail” – informuje.

Innogy – zamknięte salony

Działająca w stolicy Innogy zamknęła salony. „W związku z aktualną sytuacją związaną z koronawirusem, i decyzją o zamknięciu galerii handlowych nasze salony są niedostępne. Zachęcamy do skorzystania z serwisu Moje innogy” – podaje spółka.

Energa: możesz zostawić kopertę

Energa Operator ograniczyła bezpośrednią obsługę klienta. Awarie można zgłaszać całodobowo telefonicznie, SMS-em lub mailem. Klienci są proszeni, by telefonicznie, mailem lub pocztą załatwiali także pozostałe sprawy jak: liczniki, odczyty, nielegalny pobór energii elektrycznej, przyłączenie do sieci, eksploatacja, mikroinstalacje, rozliczenia, windykacja, bonifikaty, odszkodowania, umowa dystrybucyjna, zmiana sprzedawcy. Infolinia jest czynna w dni robocze w godz. 8–20, formularz zgłoszeniowy jest udostepniony na stronie spółki zaś listy należy kierować na adresy poszczególnych oddziałów Energa-Operator.

„Zgłoszenia można także złożyć w pojemniku przed wejściem do budynków poszczególnych Oddziałów. Prosimy o składanie zgłoszeń w podpisanych i zamkniętych kopertach” – informuje gdańska spółka.

Czytaj także: Cena prądu w taryfie antysmogowej ostro w górę

PKN Orlen – zapłać aplikacją

Orlen przypomina, że na wszystkich stacjach można płacić przez aplikację Orlen Pay bezpośrednio przy dystrybutorze. Koncern zapewnia, że regularnie dezynfekuje stacje. Dla pracowników i klientów dostępne będą środki dezynfekujące, a przy dystrybutorach – jednorazowe rękawiczki.

Czytaj także: PSE ostrzega. Ryzyko, że zabraknie mocy w systemie jest istotne

PSE – bez zgody prezesa nie ma wstępu

Jednym z pierwszych przedsiębiorstw, które zareagowało na wiadomości o szerzącej się epidemii były Polskie Sieci Elektroenergetyczne. W styczniu powołały zespół kryzysowy, zakupiono maseczki i środki odkażające, przeprowadzono szkolenie pracowników. Szczególnie zadbano o krytyczne stanowiska pracy – Krajową Dyspozycję Mocy i Obszarowe Dyspozycje Mocy. Tu wejście osób spoza PSE wymaga zgody prezesa. Wprowadzono segmentację budynków i separację kluczowych zespołów, w tym odpowiedzialnych za cyberbezpieczeństwo i sieć telekomunikacyjną. Poziom bezpieczeństwa w PSE jest analogiczny do wprowadzanego stopniem zagrożenia terrorystycznego Delta.

Należąca do GK PGNiG Polska Spółka Gazownictwa – Narodowy Operator Systemu Dystrybucji Gazu Ziemnego dokłada wszelkich starań, by w związku z epidemią koronawirusa dostawy gazu do ponad 7 milionów odbiorców w całym kraju nie były zagrożone i odbywały się w sposób ciągły i bezpieczny.
PSG
Rynek energii rozwija:
Materiał Partnera
Ceny energii w Polsce są aktualnie jednymi z najwyższych w całej Europie oraz najwyższymi wśród naszych sąsiadów. Za jej wzrost odpowiada obecnie system EU ETS, który wymusza zakup uprawnień do emisji dwutlenku węgla, których cena od lipca 2018 dynamicznie rosła. Pomimo faktu, że  cena uprawnień do emisji w ostatnim czasie spadła, to jej poziom dalej znacząco odbiega od ceny w 2018 roku.
rynek gniazdko licznik ceny pradu dom zmiana sprzedawcy
Rynek energii rozwija:
Mało który przedsiębiorca wie, że słynna ustawa o zamrożeniu cen energii z grudnia 2018 roku w swym ostatecznym kształcie wprowadziła mechanizm wsparcia rekompensujący wzrost cen. Mechanizm ten w praktyce sprowadza się do jednorazowego dofinansowania w wysokości 15 zł za każdą zakupioną i zużytą megawatogodzinę energii elektrycznej w III i IV kwartale 2019 roku, maksymalnie nawet 200 000 euro.
rynek sieci energia prad ceny