Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Patronaty
  4. >
  5. Proton Dynamic – polski elektryczny bolid Formuły Student

Proton Dynamic – polski elektryczny bolid Formuły Student

Proton Dynamic jest nowo utworzonym, choć bazującym na doświadczeniu teamu whiteEagle Racing, warszawskim zespołem Formuły Student. Projekt powstał w październiku 2017 roku z inicjatywy studentów Politechniki Warszawskiej i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od tej pory zespół stale się rozwija, opracowując konstrukcję bolidu z wykorzystaniem autorskich rozwiązań, pozyskując niezbędnych dla przedsięwzięcia partnerów, biorąc udział w rozmaitych eventach i konferencjach oraz finalnie konstruując sam pojazd. Na listę pierwszych sukcesów tego przedsięwzięcia należy z całą pewnością wpisać zakwalifikowanie się na zawody we włoskim Varano, czy też przyznanie patronatu Ministerstwa Energii.
bolid whiteEagle Racing

O Formule Student:

Formuła Student jest międzynarodową serią prestiżowych zawodów dla zespołów uniwersyteckich organizowana rokrocznie od 1979 przez Society of Automotive Engineers, czyli Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji. Studenci czołowych uczelni z całego świata przez rok projektują, konstruują i budują bolid wyścigowy, aby po fazie testów ścigać się na największych i najsłynniejszych torach wyścigowych na świecie.

Zawody podzielone są na poszczególne konkurencje, które należą do dwóch grup: konkurencji statystycznych i dynamicznych. Do tej pierwszej należą prezentacja biznesowa, opracowanie i przedstawienie kosztorysu oraz ocena projektu bolidu. W grupie konkurencji dynamicznych znajdują się z kolei Ski Pad, czyli jazda po „ósemce”, przyspieszenie, sprint, wyścig główny oraz wydajność, która dla warszawskich konstruktorów elektrycznego bolidu powinna być prawdziwą gratką – motoryzacja współczesna, o której mówi się także jako o motoryzacji przyszłości, kładzie ogromny nacisk na oszczędność energii.

O teamie:

Team Proton Dynamic powstał w październiku 2017 roku. W jego skład wchodzą studenci Politechniki Warszawskiej i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zespół liczy obecnie 37 członków. Jest podzielony na 2 główne działy – techniczny oraz marketingu, w skład których wchodzą jeszcze mniejsze podzespoły.

Proton Dynamic korzysta z wiedzy, doświadczenia oraz najlepszych rozwiązań wypracowanych przez pierwszy w Polsce zespół Formuły Student – whiteEagle Racing na przestrzeni lat 2009 – 2014. Ich celem jest kontynuacja tradycji udziału w Formule Student wydziału SiMR Politechniki Warszawskiej przy jednoczesnym wdrażaniu najnowszych rozwiązań. Pomoc bardziej doświadczonych kolegów pozwala uniknąć błędów, które łatwo popełnić bez wsparcia osób obeznanych w świecie Formuły Student.

IMG 5187 Edit

Marketing projektu:

Zespół Proton Dynamic opiera swoją działalność marketingową na udziale w licznych eventach oraz konferencjach W październiku zadebiutował na targach EkoFlota, w czasie których poszerzył krąg sympatyków zespołu. Team miał również przyjemność zaprezentować się podczas masowej imprezy dla fanów motoryzacji – Warsaw Moto Show. Jednym z ważniejszych wydarzeń minionego roku był udział przedstawicieli Proton Dynamic w XXI Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. Podczas sekcji zatytułowanej „Projekty inżynierskie i młodzi konstruktorzy w świecie producentów części motoryzacyjnych” lider zespołu miał możliwość przedstawienia idei zawodów Formuły Student oraz zaprezentowania zespołu i bolidu. Aktywna działalność Proton Dynamic w promocji projektu została dostrzeżona przez Ministerstwo Energii, które zdecydowało się na przyznanie zespołowi swojego patronatu.

Bolid:

Innowacyjność, czyli jedno z ulubionych, obok elektromobilności, haseł członków Proton Dynamic jest z nimi związane nie bez powodu. Ich projekt w pełni elektrycznego bolidu jest jednym z pierwszych tego typu w Polsce. Zgodnie z założeniami projektu pojazd będzie zbudowany w oparciu o wytrzymałą stalową ramę. Za napęd ważącego 230 kg bolidu odpowiedzialny będzie silnik elektryczny generujący maksymalną moc 80kW. Planowane przyspieszenie do prędkości 100 km/h powinno zająć niecałe 4 sekundy. Udowadnia to, że silniki elektryczne są w stanie konkurować z napędami spalinowymi pod względem osiągów. Obecnie dział techniczny jest w trakcie konstruowania bolidu na podstawie opracowanego dotychczas projektu oraz testowania poszczególnych aspektów technicznych.bolid whiteEagle Racing 1

Dalsza działalność:

W lipcu tego roku zespół weźmie udział w zmaganiach w Varano, które będą pierwszym poważnym sprawdzianem dla studentów z Warszawy.

Członkowie Proton Dynamic zgodnie twierdzą, że mają dalekosiężne plany co do swojego projektu. Zdają sobie sprawę, że o większe sukcesy będzie początkowo bardzo trudno. Jednak uporem, ciężką pracą i swoją pasją chcą namieszać w świecie Formuły Student.

Doskonałą okazją do przyjrzenia się projektowi z bliska oraz do zapoznania się z członkami projektu będzie EKOstudent organizowany w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Team Proton Dynamic będzie do dyspozycji 18 kwietnia w Auli Spadochronowej. Dodatkowo o godz. 19:00 tego samego dnia, w ramach Future Energy Summit: e-mobility, organizowanego przez SKN Energetyki, Proton Dynamic zaprasza na wystąpienie pt.: “Młodzi innowatorzy w świecie e-mobility”.

Link do wydarzenia: https://www.facebook.com/events/195866591141591/

Więcej informacji o warszawskim zespole Formuły Student znajduje się na ich profilu na Facebooku oraz stronie protondynamic.pl.

 

Elektromobilność napędza:
Korzystanie ze źródeł odnawialnej energii (OZE) to coraz bardziej widoczny trend wśród wielkich korporacji. Do firm, które pochwaliły się wykorzystaniem 100 procent OZE dołączył Apple, wcześniej taką informację przekazał Google, a w Polsce jest to sieć IKEA. Czy to „ekościema”, czy prawdziwe zaangażowanie?
Siedziba Apple
Energia słoneczna na dachu siedziby Apple
Partner działu Klimat:
Zielone technologie rozwijają:
Inteligentne miasta, budynki zużywające mniej energii, sieci dostosowane do odnawialnych źródeł i odbiorcy umiejętnie korzystający z prądu - takie efekty może przynieść Horyzont 2020. W największym unijnym programie wspierającym badania i innowacje nie brakuje energetycznych projektów z udziałem polskich podmiotów. Wskaźnik sukcesu wniosków jest jednak niższy od unijnej średniej.
Firmy-beneficjanci programu Horyzont 2020
Najwięksi beneficjenci programu Horyzont 2020, duże przedsiębiorstwa
Wodór może być paliwem przyszłości. Polska ma go pod dostatkiem, ale jak dotąd nie powstała ani jedna stacja tankowania wodoru. Czy ogniwa paliwowe mogą być alternatywą dla samochodów elektrycznych?
HYDROGEN FUELING STATION
A hydrogen vehicle fueling station is photographed at the Moblie station on West A Street and Arbor Avenue on Wednesday, March 22, 2017, in Hayward, Calif. (Aric Crabb/Bay Area News Group)
Od pięciu lat Mitsubishi Outlander PHEV jest najlepiej sprzedającą się w Europie hybrydą ładowaną z gniazdka. W Genewie Japończycy zaprezentowali właśnie jego odświeżoną wersję z większą baterią. Sprawdziliśmy, jak ten SUV wypada od strony zapotrzebowania na energię, czasu ładowania i sprawności aż trzech napędzających go silników.
Urban Landscape
Urban Landscape