Spis treści
Wiele działów IT zadaje sobie te same pytania. Jak zapewnić sprzęt dla wszystkich pracowników? Jak zapewnić im dostęp do firmowych aplikacji i ustawień? Czy dane firmowe są bezpieczne? Czy dane moich Klientów są wciąż poufne? Rozwiązaniem tych wszystkich problemów jest EXATEL Wirtualny Pulpit.
Jak działa Wirtualny Pulpit?
Upoważnieni użytkownicy uzyskują dostęp do swoich wirtualnych pulpitów z wykorzystaniem przeglądarki WWW, korzystając z dowolnego urządzenia (komputer, laptop, tablet lub nawet smartfon). W trakcie logowania użytkownik proszony jest o podanie swoich poświadczeń bezpieczeństwa (użytkownik AD i hasło) oraz drugiej formy identyfikacji z wykorzystaniem tokena. Po podaniu tych danych automatycznie nawiązywane jest bezpieczne połączenie pomiędzy urządzeniem dostępowym użytkownika, a środowiskiem w Data Center EXATEL.
„Ostatnio dużo pisało się o atakach z wykorzystaniem zdalnego pulpitu. Nawet komputer firmowy używany w nieodpowiedni sposób, w domu po godzinach pracy potrafi narazić całą firmę na niebezpieczeństwo. W obecnej sytuacji nie ma czaus na testowanie nowych rozwiązań. Wszyscy potrzebujemy gotowych produktów, dlatego warto postawić przede wszystkim na bezpieczeństwo i zainwestować w nasze rozwiązanie” – mówi Tomasz Ciepliński kierownik Zespołu Wsparcia Sprzedaży oraz Zespołu Rozwoju Produktów EXATEL
Nie trzeba być specjalistą IT, aby dostrzec zalety takiego rozwiązania. Przede wszystkim to bezpieczeństwo. Poza uznanym na całym świecie oprogramowaniu amerykańskiej firmy Citrix oraz dwuskładnikowym logowaniem EXATEL Wirtualny Pulpit ofertuje rozbudowaną politykę bezpieczeństwa na rynku. To m.in. kontrola nad kopiowaniem plików, przenoszeniem danych do schowka, podłączaniem urządzeń jak kamery czy drukarki. Można dodatkowo zabezpieczyć się przed kopiowaniem danych z ekranu za pomocą urządzeń zewnętrznych (np. aparatów) wprowadzając tzw. znak wodny dla wszystkich użytkowników.
Elastyczność i duży komfort pracy
Wirtualny Pulpit pozwala nam na pracę na dowolny systemie operacyjny (Windows, Mac, Linux), a nawet na urządzeniach mobilnych (iPhone, Android) bez konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania. We wszystkich wypadkach wystarczy nam przeglądarka. Nie trzeba także zapamiętywać kolejnych haseł do logowania. Wystarczy to, którego używamy, gdy jesteśmy w filmie.
„Technologia wirtualnych pulpitów nie jest czymś nowym na rynku IT. Natomiast to co wyróżnia nas od innych, to usługa świadczona z polskiego Data Center, a nie z chmury ulokowanej gdzieś poza granicami kraju! Całość zabezpieczona jest dodatkowo naszym autorskim rozwiązaniem przeciwko atakom wolumetrycznym tj. antyDDoS TAMA EXATEL” – dodaje Tomasz Ciepliński.
Usługa dla każdego?
EXATEL Wirtualny Pulpit to idealne rozwiązanie dla każdej organizacji, która potrzebuje bezpiecznego narzędzia do pracy zdalnej. Nadaje się zarówno dla szkół i uczelni, urzędów, Jednostek Samorządu Terytorialnego, szpitali, firm ubezpieczeniowych, banków czy dla sektora energetycznego. To także idealne rozwiązanie dla Biura Obsługi Klienta (BOK) oraz Call Center. Oferuje pełne wsparcie dla narzędzi ujednoliconej komunikacja, takich jak Microsoft Teams i Skype for Business – niezbędnych do pracy zdanej czy nauki online. Ważne jest też to, że klient nie musi inwestować we własne komputery, a przy tym ma pełne wsparcie techniczne ze strony EXATEL.
Technologia dla energetyki
Energetyka to jedna z kluczowych gałęzi gospodarki, dla której ciągłość działania i bezpieczeństwo pracy są jednymi z najważniejszych zadań w dobie pandemii. Domowe łącza, które nie zapewniają gwarancji parametrów jakościowych dodatkowe obciążone zdalną nauką, potrafią w sposób bardzo niekorzystny wpłynąć na pracę z domu. Co więcej, wykorzystanie po godzinach pracy nieodpowiednio zabezpieczonego sprzętu służbowego może narazić całą firmę na infekcję złośliwego oprogramowania. Rozwiązaniem tych problemów jest Wirtualny Pulpit, który umożliwia pracę z dowolnego urządzenia (poprzez przeglądarkę WWW) zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa danych firmy.
Dzięki takiemu rozwiązaniu dział IT może zaoszczędzić czas, nie rezygnując z bezpieczeństwa. Ma także pełną kontrolę nad przepływem danych między pracownikami. A oni zapewniony pełen dostęp do dokumentów firmowych. Jest to kluczowe dla sprawnego funkcjonowania firmy.
Wszystkich zainteresowanych tym, jak działa EXATEL Wirtualny Pulpit, zapraszamy na darmowy webinar. Odbędzie się on 3 grudnia o godzinie 10.00 Szczegóły dostępne są pod tym linkiem https://exatel.pl/wirtualny-pulpit/?utm_source=wys_nap&utm_medium=txt&utm_campaign=vdi