Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Patronaty
  4. >
  5. Kongres Nowej Mobilności – 09-10.09 2019 r. w Lublinie

Kongres Nowej Mobilności – 09-10.09 2019 r. w Lublinie

Już za niecały miesiąc, 9 września br., rusza Kongres Nowej Mobilności, pierwszy tego typu dwudniowy warsztat dla przedstawicieli samorządów, administracji i branży elektromobilności w Polsce. Przedstawiamy kluczowe punkty programu KNM 2019.
baner KNM 2019 700x200px

– Kongres Nowej Mobilności 2019 nie jest typową konferencją branżową. To miejsce prezentacji i wypracowywania konkretnych rozwiązań, które pomogą uczestnikom skutecznie implementować nowe technologie w usługach świadczonych przez miasta na rzecz mieszkańców – zapowiada Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.

Ma w tym pomóc otwarta formuła Kongresu. Ograniczono panele i debaty, otwierając się na dialog w ramach ponad 30 warsztatów, spotkań w formule okrągłego stołu, posiedzeń grup roboczych oraz sesji pytań i odpowiedzi do ekspertów rynku. Przygotowano m.in. 6 premier raportów, w tym przewodniki i instrukcje po kluczowych zagadnieniach. Wszystko, żeby wyposażyć uczestników w niezbędną wiedzę i w myśl zasady: minimum debat – maksimum dyskusji.

Otwarte warsztaty

Uczestnicy kongresu będą np. mogli zapytać o wszelkie kwestie związane z projektowanymi zasadami udzielania oraz rozliczania wsparcia z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, bezpośrednio przedstawicieli tej instytucji. Warsztat w formule okrągłego stołu „Wszystko o Funduszu Niskoemisyjnego Transportu”, który organizowany jest wspólnie z FNT, odbędzie się już pierwszego dnia kongresu. Warsztat na temat procedury odbioru stacji ładowania, organizowany wspólnie z Urzędem Dozoru Technicznego, pozwoli natomiast uczestnikom dokładnie przeanalizować i rozwiać wszelkie wątpliwości związane z rozporządzeniem w sprawie wymagań technicznych dla stacji ładowania.baner KNM 2019 700x200px

– Ciekawie zapowiada się także warsztat w formule okrągłego stołu „Jak rozwijać ogólnodostępną infrastrukturę ładowania w mieście?”, którego partnerem jest Miasto Łódź. Wspólnie postaramy się przedstawić optymalną strategię w tym zakresie – dodaje Maciej Mazur. – „Elektromobilność i zrównoważony rozwój publicznego transportu zbiorowego” to z kolei inny duży warsztat, podczas którego omówimy doświadczenia polskich przewoźników związane z elektryfikacją taboru. W zakresie pozostałych warsztatów należy wspomnieć spotkania pod nazwą „Sposoby audytowania transportu miejskiego” i „Promocja komunikacji miejskiej w kontekście elektromobilności”.

Raporty merytoryczne

Program KNM 2019 obfituje również w premiery raportów, które jako pierwsze trafią do rąk uczestników kongresu. Zaprezentowane zostanie m.in. opracowanie „Take e-bus!”, będące szczegółową analizą uwarunkowań wprowadzania autobusów elektrycznych do obsługi 10 polskich i zagranicznych miast oraz prezentacją doświadczeń wynikających z ich zakupu i eksploatacji.

– Wspólnie z partnerami przygotowaliśmy także kilka poradników i instruktaży, m.in. publikację „Odbiór stacji ładowania krok po kroku”, będącą przewodnikiem po tej procedurze, dodatkowo zawierającą gotowe do wypełnienia formularze, niezbędne do wniosku o przeprowadzenie badania technicznego stacji ładowania – mówi Łukasz Witkowski z PSPA. – Raport „Instrukcja rozwoju ogólnodostępnej infrastruktury ładowania w mieście” systematyzuje z kolei wiedzę i kataloguje niezbędne działania samorządu w zakresie planowania optymalnej siatki i lokalizacji stacji ładowania.

W ramach Kongresu zaprezentowany także zostanie „Systemy identyfikacji wizualnej elektromobilności dla miast”, czyli pakiet rozwiązań graficznych, w tym znaków poziomych i pionowych m.in. infrastruktury ładowania, miejsc postojowych czy buspasów, gotowych do umieszczenia w przestrzeni publicznej. Odbędzie się także premiera raportu „Jak planować Strefy Czystego Transportu?”, będąca szczegółową analizą tego obszaru – od opinii prawnej i wyjaśnienia prawodawstwa, przez zbadanie stref niskoemisyjnych funkcjonujących w Europie, po badania społeczne, które zrealizowano wśród mieszkańców największych miast Polski. Celem było stworzenie modelu optymalnej strefy w warunkach polskich.

Uczestnicy Kongresu otrzymają także najnowszy „Katalog pojazdów elektrycznych dostępnych w sprzedaży na terenie Polski”, zawierający m.in. ceny i szczegółowe parametry samochodów oraz listę modeli, które dopiero zostaną wprowadzone do sprzedaży, będący analizą tego rynku, a także raport przygotowany przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów dotyczący „Pozycjonowania się miast w kontekście elektromobilności”, któremu towarzyszyć będzie debata na ten sam temat.

Debaty eksperckie

Choć panele i debaty stanowią zdecydowaną mniejszość, w programie Kongresu znalazło się także miejsce dla kilku takich sesji dyskusyjnych. Najważniejsza z nich to tzw. Panel Prezydencki „Miasta przyszłości – e-mobility RoadMap”, który zainauguruje KNM 2019 po serii wystąpień otwierających i wydarzeniu specjalnym, które dzisiaj jest jeszcze owiane tajemnicą.

– Udział w KNM potwierdziły już m.in. władze Gdyni, Warszawy, Lublina, Łodzi, Katowic, Sosnowca i wielu innych polskich miast. Podczas wydarzenia podpisana zostanie „Deklaracja Miast na rzecz Rozwoju Elektromobilności”, będąca wyrazem gotowości środowiska administracji samorządowej, przedsiębiorców, przedstawicieli Parlamentu i administracji rządowej, ekspertów, a także działaczy społecznych i obywateli, do współpracy w zakresie tworzenia optymalnych warunków sprzyjających rozwojowi elektromobilności w Polsce – mówi Maciej Mazur.

Pozostałe debaty, na które zapraszają organizatorzy KNM 2019 to dyskusje wokół już bardzo skonkretyzowanych zagadnień, takich jak „Smart Charge – inteligentna elektromobilność w mieście”, „Zeroemisyjna logistyka – najszybciej rozwijający się segment elektromobilności” oraz „Mikromobilność – problemy miast a potrzeby użytkowników”.

Wystąpienia i prezentacje

Uzupełnieniem warsztatów i sesji tematycznych będą wystąpienia ekspertów rynku elektromobilności, zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Uczestnicy KNM zapoznają się z opiniami i doświadczeniami prelegentów reprezentujących koncerny motoryzacyjne, producentów infrastruktury ładowania, instytucje finansowe czy dostawców usług nowej mobilności. Partnerami Kongresu są takie marki jak: UBER, PTV Group, Volvo, Daimler, engie, Toyota, ABB ,Nissan, BMW, Alphabet, GO+EAuto, Ekoenergetyka-Polska, Triggo. Wybrane tytuły 15-minutowych wystąpień eksperckich, po których każdorazowo odbywać się będzie sesja pytań i odpowiedzi: „Czy wystarczy mocy do ładowania EV w twoim mieście?”, „Wynajem długoterminowy samochodów w Jednostce Samorządu Terytorialnego”, „W jaki sposób Mobility-as-a-Service może łączyć transport publiczny i prywatny”, „Innowacyjne sieci ładowania samochodów elektrycznych w miastach”, „Inteligentna infrastruktura wysokiej mocy dla miast”, „Kiedy mikroauta opanują polskie metropolie?”.

Wydarzenia towarzyszące

W ramach Kongresu Nowej Mobilności odbędą się także zamknięte posiedzenia grup roboczych PSPA, mających za zadanie wypracowanie propozycji rozwiązań legislacyjnych, których implementacja przyczyni się do przyspieszania wdrażania zero- i niskoemisyjnych rozwiązań transportowych w polskich miastach.

– Zaplanowaliśmy posiedzenia sześciu grup roboczych, które podejmą tematykę ogólnodostępnej i budynkowej infrastruktury ładowania, wsparcia samorządów, rynku flotowego, podatków i taryf oraz wsparcia i promocji rynku elektromobilności – dodaje Maciej Mazur.

Całemu Kongresowi będzie także towarzyszyć nowoczesny park produktowy, będący także miejscem spotkań B2B w ramach Stref Smart i Expo. W tym celu organizatorzy zaaranżują ulicę Grottgera przed Lubelskim Centrum Konferencyjnym oraz wnętrze LCK.

Lublin zaprasza

Organizatorami Kongresu Nowej Mobilności 2019 są Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, Związek Miast Polskich, a gospodarzem Miasto Lublin. Wydarzenie zostało objęty patronatem Ministerstwa Energii, Ministerstwa Środowiska, Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz kilkudziesięciu polskich samorządów i instytucji.

– Lublin postawił na nowoczesną, ekologiczną i zeroemisyjną komunikację, którą w najbliższych latach chcemy dalej rozwijać, z korzyścią dla miasta, jego mieszkańców i środowiska. Wdrażamy kolejne rozwiązania, które ułatwiają przemieszczanie się po mieście. Do kilkuset nowoczesnych autobusów i trolejbusów dołączy wkrótce kilkadziesiąt kolejnych, mamy blisko 100 stacji Lubelskiego Roweru Miejskiego i 1 tys. jednośladów poruszających się po 170 km dróg dla rowerów. Lublinianie mogą skorzystać z wypożyczalni samochodów i skuterów. Komunikacja w mieście to bardzo dynamicznie zmieniający się obszar, który oferuje innowacyjne rozwiązania. Dlatego cieszę się, że właśnie w Lublinie samorządowcy z całej Polski będą mogli porozmawiać o nowoczesnej mobilności i wykorzystaniu nowych technologii w służbie miastu – wskazuje Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lubin.

Dla kogo KNM 2019?

Wydarzenie jest bardzo precyzyjnie zaadresowane. Do udziału w Kongresie zaproszeni zostali włodarze polskich miast, przedstawiciele rad gmin, a także pracownicy samorządowi w urzędach gminnych, powiatowych i marszałkowskich oraz pracownicy jednostek zależnych, w których zakresie odpowiedzialności znajduje się elektromobilność, jak również przewoźnicy i organizatorzy przewozów pasażerskich w miastach. Wspólnie z polskimi i międzynarodowymi liderami rynku, praktykami nowej mobilności i ekspertami, będą analizować i omawiać dostępne na rynku, najbardziej skuteczne i innowacyjne rozwiązania w zakresie zero- i niskoemisyjnego transportu.

Kongres Nowej Mobilności 2019 odbędzie się w dniach 09-10 września br. w Lublinie.  Więcej informacji na temat wydarzenia dostępne jest na stronie: https://kongresnowejmobilnosci.pl/

Kontakt

Bartłomiej Derski tłumaczył na antenie stacji TOK FM, że dokładne przyczyny masowych przerw w dostawach energii na Wyspach Brytyjskich nie są jeszcze znane, a oceny ekspertów co do tego co zawiniło są na razie demagogią.
radio wmediach
Dziennikarz WysokieNapiecie.pl odpowiadał m.in. na pytania o to czy powinniśmy obawiać się powtórki z katastrofy w Czarnobylu.
tv wmediach
Rzeczywiste wyniki spalania paliwa zwykle nie zbliżają się nawet do tych deklarowanych przez producentów samochodów. Nasz test Kia Optima Kombi Plug-in Hybrid pokazał jednak, że można je osiągnąć w rzeczywistej trasie. Jednak czy oszczędności na paliwie kiedykolwiek pokryją różnicę w cenie zakupu auta w wersji PHEV? Policzyliśmy.
kia optima kombi plug in hybrid zuzycie