Menu
Patronat honorowy Patronage
  1. Główna
  2. >
  3. Patronaty
  4. >
  5. CYBERBEZPIECZEŃSTWO – ROLA I OBOWIĄZKI OPERATORÓW USŁUG KLUCZOWYCH –  26 października 2018 r.

CYBERBEZPIECZEŃSTWO – ROLA I OBOWIĄZKI OPERATORÓW USŁUG KLUCZOWYCH –  26 października 2018 r.

Ustawa […]
Cyber ideofor banner-700×200

Ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa została uchwalona przez Sejm 5 lipca 2018 r., 1 sierpnia podpisał ją Prezydent, a w dniu 28 sierpnia br. weszła w życie. Celem ustawy jest stworzenie Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa (KSC), który umożliwi sprawne działania na rzecz wykrywania, zapobiegania i minimalizowania skutków ataków naruszających cyberbezpieczeństwo RP. Ustawa oraz towarzyszące jej rozporządzenia wykonawcze w pełni wdrożą do polskiego porządku prawnego tzw. dyrektywę NIS.

Cyber ideofor banner

Podczas październikowych warsztatów CYBERBEZPIECZEŃSTWO – ROLA I OBOWIĄZKI OPERATORÓW USŁUG KLUCZOWYCH zostaną omówione założenia ramowe oraz cele Ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Ustawa precyzuje, które przedsiębiorstwa mogą być uznane za operatora usługi kluczowej, jaki charakter ma decyzja i jakie niesie za sobą skutki dla firm, którym ta decyzja została wydana. Ustawa nakłada również na operatora usług kluczowych obowiązki w zakresie zarządzania incydentami; prowadzenia dokumentacji i funkcjonalności systemu informacyjnego oraz audytu bezpieczeństwa. Natomiast Krajowy System Cyberbezpieczeństwa (KSC) będzie miał w stosunku do operatorów usług kluczowych funkcję kontrolną, a w razie wykrytych nieprawidłowości będzie nakładał kary pieniężne.

Krajowy System Cyberbezpieczeństwa obejmuje:
1)     operatorów usług kluczowych;
2)     dostawców usług cyfrowych;
3)     CSIRT MON;
4)     CSIRT NASK;
5)     CSIRT GOV;
6)     sektorowe zespoły cyberbezpieczeństwa;
7)     jednostki sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 9 pkt 1–6, 8, 9, 11 i 12 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 oraz z 2018 r. poz. 62 i 1000);
8)     instytuty badawcze;
9)     Narodowy Bank Polski;
10)   Bank Gospodarstwa Krajowego;
11)   Urząd Dozoru Technicznego;
12)   Polską Agencję Żeglugi Powietrznej;
13)   Polskie Centrum Akredytacji;
14)   Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej;
15)   spółki prawa handlowego wykonujące zadania o charakterze użyteczności publicznej w rozumieniu art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 827);
16)   podmioty świadczące usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa;
17)   organy właściwe do spraw cyberbezpieczeństwa;
18)   Pojedynczy Punkt Kontaktowy do spraw cyberbezpieczeństwa, zwany dalej „Pojedynczym Punktem Kontaktowym”;
19)   Pełnomocnika Rządu do Spraw Cyberbezpieczeństwa, zwanego dalej „Pełnomocnikiem”;
20)   Kolegium do Spraw Cyberbezpieczeństwa, zwane dalej „Kolegium”.

Więcej: https://www.gazetaprawna.pl/konferencje/cyberbezpieczenstwo

 

Materiał Partnera
Udział samochodów elektrycznych, w tym hybryd typu plug-in, w globalnym rynku motoryzacyjnym wynosi obecnie około 1,3 proc. Jednak z roku na rok będzie się on zwiększał, by po 2040 roku sięgnąć ponad 50 proc. Według różnych szacunków do 2030 roku po światowych drogach może jeździć od 56 do nawet 160 mln aut elektrycznych oraz hybryd plug-in. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte, autorów raportów „Powering the future of mobility” i „A reality check on advanced vehicle technologies” rozwój tego sektora stwarza duże szanse rozwoju dla gospodarki globalnej.
ev ladowanie leaf