Sejm zdecydował o nieodrzucaniu ustawy, o co wnioskowała Nowoczesna. Łącznie głosowało 432 posłów, 231 było za, 199 przeciw, zaś 2 wstrzymało się od głosu.
Ustawa tworzy m.in. Fundusz Niskoemisyjnego Transportu oraz przewiduje dodatkowe środki na walkę ze smogiem dla Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Nowelizacja zakłada wprowadzenie opłaty emisyjnej w wysokości 80 zł od 1 000 l paliw wprowadzonych na polski rynek. Wpływy z tego tytułu mają stanowić w 85% przychód NFOŚiGW, a w 15% przychód FNT.
Czytaj także: Czy elektryczne auta dostawcze mają sens?
Zadaniem nowego Funduszu będzie finansowanie projektów związanych z rozwojem elektromobilności oraz transportu opartego na paliwach alternatywnych. Dzięki funduszowi zostaną dofinansowane projekty wymienione m.in. w Planie Rozwoju Elektromobilności w Polsce, Krajowych Ramach Polityki Rozwoju Infrastruktury Paliw Alternatywnych oraz ustawie z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Czytaj także: Polska liderem elektromobilności? Jesteśmy przedostatni
Nowa ustawa wprowadza zmiany m.in. do ustawy o elektromobilności, zakładając możliwość wprowadzenia opłat za wjazd do tzw. stref czystego transportu pojazdów innych niż elektryczne, wodorowe i napędzane naturalnym gazem ziemnym. Opłaty nie będą mogły być wyższe niż 2,50 zł za godzinę a ich pobieranie ma być możliwe jedynie w godzinach od 9:00 do 17:00.
W następnej kolejności ustawa zostanie rozpatrzona przez Senat.